torsdag den 14. marts 2013

Nick Cave, Trapholt og fernisering på udstillingen "The World is my Skin"


 Jeg har drømt om dem i nat, disse helt fantastiske, fantasifulde, farverige, eksplosive, tekstilskulpturer
som jeg var så heldig at være inviteret til ferniseringen på  
Trapholt for at se.
Jeg kan sige det meget enkelt.
Da jeg trådte ind i salen, rejste hårene på mine arme sig.
Jeg blev helt slået bagover og samtidig draget mod disse mærkelige, skulpturer, som pirrede min nysgerrighed og "trak" mig nærmere for at studere hvad det egentlig var jeg stod og kiggede på. 
Dollies, hæklerier, stråhatte, pallietter, knapper, perler, snoretoppe..., fantasi i højklasse.
Selv om jeg viser mange billeder fra udstillingen i dette indlæg,
vil jeg på det aller, aller varmeste anbefale dig,
at tage turen forbi Traholt og se Nick Cave's

The World is my Skin 
som er på stedet fra 14. marts til 8. september.
Og selv prøve at stå ved siden af de 2-3 meter høje skulpturer, 
og fornemme formerne og farverne, som jeg synes ikke helt
kommer frem i mine billeder.
Og ja, i det hele taget se det fantastiske museum, som både indeholder kunst og design og som ligger meget, meget smukt med en udsigt ud over Kolding fjord.

På turen i går, var jeg i udsøgt selskab men denne skønne dame.
Og så fløj timerne jo af sted, med snak, hygge og håndarbejde:)






















8 kommentarer:

  1. Er du gal nogle lækre billeder! Jeg kan mærke at jeg næsten blir nødt til at tage forbi trapholt... for det ser da fantastisk smukt ud!
    Dejlig torsdag til dig :)
    Kh. T

    SvarSlet
  2. Det lyder som en dejlig tøsedag:-) Kan godt følge hvad du mener med at hårene rejste sig- det virker imponerende og nye ting man kan blive ved at få øje på. KNus Heidi

    SvarSlet
  3. wauw hvor vildt og inspirerende. Trapholt er ikke langt fra hvor jeg bor (45 km), så der må vist arrangeres en tøsetur, for jeg tvivler alligevel på at manden min vil med ;D

    SvarSlet
  4. Uha hvor ser det utroligt medrivende ud! Jeg skal helt klart have pakket bilen og af sted :-)

    SvarSlet
  5. Wow, det ser vildt fedt ud!
    Jeg bor et par km fra Trapholt, så det kunne være, at man skulle lægge en tur forbi...

    SvarSlet
  6. Det ser da helt vildt ud men flot skal jeg love for! Det må ha været et kæmpe arbejde!

    SvarSlet
  7. Vildt spændende, det skal jeg da vist se. Måske man skal få fyldt en damebilfuld.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det ville da være så hyggeligt, det synes jeg bestemt du skulle:)

      Slet