onsdag den 9. januar 2019

På Tisvildehøjskole...


... skal jeg fra 25. februar til 1. marts
undervise sammen med Vitard (Prince of Knit) 
under titlen Strikkestafetten (hold nr. 19011)
I kan læse programmet og tilmelde jer her

Jeg glæder mig :)
Både til at lære jer at kende, men også at lære fra mig.

I denne uge, skal I, sammen med mig, fordybe jer i og eksperimenter med oldemorfirkanter.
Jeg tager udgangspunkt i at hækle en klassisk olemorfirkant, som jeg har udviklet på så jeg har tricks og fede fiduser til at I kan hækle næsten udennogen efterfølgende endehæftnigner.

Deruover har jeg eksperimenteret med og udviklet et par simple tricks til hvordan I kan eksprimentere med, hækle udfra, rundt om en firkante, så I kan lave nogle jeres egen og helt unikke firkanter a la de 3 billeder her.

Vitard og jeg arbejder også på noget helt særligt, 
hvor I skal kombinere strik og oldemorhækling.

Jeg håber på at se jer, Stine :)




2 kommentarer:

  1. Den øverste af de crazy firkanter er meget spændende! Den nederste minder lidt om log cabin mønsteret som man faktisk også kan strikke. Det prøvede jeg i Japan (med Gavstrik i 2019). Spændende at du skal undervise sammen med Vithard i Tisvilde! Der må jeg op engang....

    SvarSlet
  2. Nå jeg kan se at det var den midterste, jeg syntes var/ er mest spændende! Måske er det bare mig, men det er svært at forstå, hvad du mener når du forklarer det, du har eksperimenteret med. Måske er det bare korrekturlæsning der skal til....

    SvarSlet