torsdag den 26. august 2010

Mit nye tæppeprojekt (trin 2)

Nu har Sesam flyttet sig for de udvalgte stoffer (trin 1) og jeg har klippet 92 kvadrater. Jeg regner med at jeg skal bruge omkring 120 stk i alt til tæppet. Jeg klipper de sidste når jeg er i gang med at sy, så kan jeg bedre se hvilke farver/mønstre som mangler.

Jeg tog en beslutning om at klippe noget af min mormors gamle slå-om-nederdel op i kvadrater og bruge stoffet i tæppet. Jeg brugte den alligvel ikke, har haft den liggende i 4 år, finder den frem hver sommer i håbet om, at jeg føler mig tilpas i den, med solbrune ben, men nej. Til gengæld er jeg helt vild med farverne og batik-printet, og glæder mig til at se det i tæppet.

Jeg kan også supplerer med metervarerne ovenfor og nedenunder. Vintage sengetøj købt hos Tusindfryd. 2 stk. stof som jeg er fuldstændig vild med, og som jeg værner meget om. Måske er det lige det som skal klippes op som de sidste 30 kvadrater, meeeen jeg venter lige og ser:)
Ellers kan jeg nok finde noget andet at bruge det til;)

6 kommentarer:

  1. Fantastiske farver! Det er lige til at putte sig i. læne sig tilbage og sige : AHHH! efter en lang dag...
    Glæder mig til at se det færdige resultat! God fornøjelse.

    SvarSlet
  2. Tak Miv, det glæder jeg mig også til. Er pt igang med at sy kvadraterne sammen, og det tegner godt:)

    SvarSlet
  3. Som jeg da lige får lyst til at kaste mig over digtning af endnu et tæppe. Nu har jeg ellers lige pakket det hele sammen, fordi den står på fornyelser til garderoben. Men lige om lidt er jeg vel færdig og kan kaste mig over restebunkerne igen.
    Dit ser så smukt og lovende ud :)

    SvarSlet
  4. Søde ord Hanne:)

    .... og ved du hvad?!... jeg kan fornemme at du er en knag til at sy, så jeg er sikker på, at din efterårsrobe snart er i hus, og så er der tid og sikkert også rester til et nyt tæppe!!
    Skal det måske være i den uld-metervare som du har syet så mange smukke puder af på det sidste??
    Glæder mig til at se hvad du finder ud af.
    Stine:)

    SvarSlet
  5. Hvilke stoffer ! Det bliver en fryd at følge :-)

    SvarSlet
  6. Hei Stine :))Først av alt må jeg si at jeg er forelsket i Sesam! Han ser så god ut der han ligger :)Jeg elsker katter og har jo to av slagsen selv. De skaper så god stemning i huset og det er så herlig å stikke nesa ned i pelsen på en myk og varm katt.Og stoffene er som en drøm! Fy søren så mange fine farger og mønstre! Angående din kommentar på bloggen min har du rett i at jeg har mange baller i lufta nå. Har deadlines på både det ene og det andre ;)Bloggen min er først og fremst en hobby. Men det har dukket opp en situasjon hvor jeg vet at bildene på bloggen følges av mennesker som i beste fall kan endre hverdagen min. Koser meg og lager collager, men føler at jeg må unskylde meg for alle som bruker tid på å legge igjen kommentarer hele tiden. Har ikke tid til å besøke så mange tilbake akkurat nå. Men jeg vil at folk skal vite at jeg setter pris på at de tar seg tid til å følge meg. Så er det endelig helg igjen! Fredag er beste dagen i uka :)
    Ha det fint Stine! Klemmer fra Benedicte :))

    SvarSlet