torsdag den 25. november 2010

Engle i glas og ramme

De 3 engle stammer fra min oldemors julepynt. Skørterne blev dengang samlet på ryggen og flokke af engle stod fint og pyntede på hendes juledækkede bord. Nu er der 3 tilbage og de er så skrøbelige og fine, at jeg forsigtig har klistret dem på et stykke brevpapir, jeg engang har købt i Firenze og sat dem i en gammel hvid ramme med guld kant. Fint og yndigt.
Har du arvet julepynt?
Og bruger du det som det er eller har du lavet nogle ændringer?
Fru Hansen fra bloggen "jeg holder af hverdagen" havde de samme engle som jeg, og se lige her hvordan det blev da hun satte dem i ramme, inspireret herfra. Jeg synes at det ser fedt ud med den røde ramme!!

12 kommentarer:

  1. Hvor er de fine! Og rigtig god idé at sætte dem i ramme for at skåne dem :)

    Jeg har arvet nogle porcelænsnisser, som min oldemor selv har malet. Dem passer jeg rigtig godt på!

    SvarSlet
  2. Sikke nogle søde engle!
    Jeg har også lidt arvet julepynt, der er endda kommet nyt til samlingen i løbet af året, og jeg glæder mig helt vildt til at finde det frem her på lørdag. - Der skal jo være pyntet op til 1. søndag i advent!

    SvarSlet
  3. Hvor er de fine de gamle engle...Jeg har en lille kasse med gamle glaskugler der er håndmalede...de bliver behandlet med varsomhed!

    SvarSlet
  4. Åh, hvor er de fine. En god ide med glas og ramme så de skånes og stadig kan nydes. Jeg har en gammel topnisse fra min mormor :-)

    SvarSlet
  5. Hvor er de søde! Sikke et dejligt minde.

    SvarSlet
  6. De er bare skønne de engle..Sjovt - jeg har 2 af den lyserøde der hænger nederst.. jeg har fået dem for nogle år siden til jul, af en god veninde, der har fundet dem i genbrug.. og har haft dem stående, som de oprindeligt er lavet til..
    Men det slider på dem.. så tak for den søde ide...

    Jeg er vild med gammelt julepynt, med sjæl og historie.. Jeg har i år lavet det mest fantastiske kup i genbrug - de fineste æske med alverdens kugler og pynt.. og en gammel gamel nisse..

    SvarSlet
  7. De er flotte de engle og ligesom de andre syntes jeg også det er en genial idé at putte dem i ramme og sikkerhed.

    SvarSlet
  8. Jeg ville ønske jag havde arvet julepynt fra min familie, men min sviger familie har jeg en smule fra, og det vil blive passet godt på mange år frem, jeg er vild med at ting har en historie, om jeg så kender den eller ej.

    og de er virkelig fine de engle, og får måske mere ret i deres nye ramme med den fine baggrund

    er en rigtig fin ide til noget man gerne vil passe særlig godt på :)

    Kh Sara

    SvarSlet
  9. Hej allesammen

    jeg kan læse at mange af jer har fint gammelt julepynt og jeg glæder mig til at komme et smut forbi jeres blog i håbet om at se det:)
    god weekend Stine

    SvarSlet
  10. Jeg har arvet nogle gamle julekugler fra min mormor, som boede ved siden af en lille jule"tings"fabrik i Gentofte. De er herlige, med fordybninger og guld og pink og lige sådan noget, som man som lille pige (og stor) forelskede sig i. Der er desværre en del stearin på efterhånden, og jeg ved ikke rigtig, hvordan man kan få det af uden at slå kuglen i stykker. Den er jo møg-skrøbelig...
    Kh og god weekend
    Katrine

    SvarSlet
  11. ja jeg har en del arvet julepynt som jeg passer på :)

    SvarSlet
  12. Jeg har brugt din ide med at sætte englene i plexiglas og ramme:-) Har skrevet at jeg fik ideen på din blog, men har ikke kunne linke til din side.. Jeg er ret ny i bloguniverset og er ikke så garvet i at linke.. men jeg har nævnt din blog i stedet for - håber det er ok:-)

    SvarSlet