lørdag den 26. februar 2011

En stor bunke...

... bånd, har ligget rigtig længe, i en sammenfiltret klump på mit bord. Jeg har simpelthen ikke gidet at kludre dem fra hinanden. Forleden tog jeg mig samme, legede "Kludre-mor" for en stund og rullede kortere og længere stykker bånd omkring et stift paprør. Vupti...., en kop kaffe, lidt tålmodighed, et rør og nogle knappenåle, så lidt skal der til, for at jeg igen kan overskue forholdene og materialerne. Resten af mine mange bånd, ligger ok overskueligt på ruller og spoler.


De kulørte og super søde bånd, på billederne herover, er fra den herlige tyske stof butik Frau Tulpe. Klik ind her og kom direkte til deres online butik. Skal du alligevel til Berlin, så læg gerne vejen forbi, butikken er absolut et hit. Til april skal jeg til Berlin igen, jeg glææææder mig:)

23 kommentarer:

  1. fint fint med båndene, men hvad pokker er de der playmobil? :)

    SvarSlet
  2. Hvor er det fint med de bånd - og de er totalt skønne!

    SvarSlet
  3. Det ser skønt ud! Sikke et overblik!

    SvarSlet
  4. Sikke en super god ide, den vil jeg huske, lige nu er mine bånd blevet lagt i en kasse, men din ide er da meget mere overskuelig.

    De nederste bånd er helt vildt søde.

    God weekend

    Marlene

    SvarSlet
  5. Genialt! Og det ser samtidig flot ud.

    SvarSlet
  6. Rigtig god idé, så man let kan se, hvad man har. Det er sværere, hvis alle de smukke bånd ligger i en æske/skuffe :)

    SvarSlet
  7. sikke mange smukke bånd. Og super idé!
    Tina:-)

    SvarSlet
  8. Sikke mange fine bånd du har :-)

    SvarSlet
  9. tak for en super god ide :)

    SvarSlet
  10. Hov ... Klikkede lige videre til webshoppen og så at Frau Tulpe også havde åbnet butik i Hamburg (det er da liiiidt tættere på DK ;o).
    Vil helt sikkert derind næste gang kommer til Hamburg.

    Adressen er:
    Große Bergstr. 213
    22767 Hamburg

    Og det ligger i Altona-området.

    SvarSlet
  11. En anden gang, når du ikke orker at opkludre, må du sende bud efter mig. Jeg ved det er totalt nørdet, men jeg elsker det. Uha, sådan noget bånd i en stor kasse, jeg kan næsten ikke holde fingrene fra det :-)

    SvarSlet
  12. Kære allesammen

    dejlige tilkendegivende kommentarer.

    Og til onkel Anne: playmobilmanden har min mand lavet for et par år siden, hvor han havde gemt alle de kasser m.m. der var tomme efter en heftig juleaften. Har faktisk vist den ved tidligere lejlighed. Hvis du klikker på børn under etiketter, så har den overskriften Genbruge-robot. Jeg er så glad for den!

    Og Hamburg, here we come. Tak for tippet Marie.

    Og søde ea-o, tak for tilbuddet, det husker jeg;))

    Fortsat god lørdag allesammen
    Stine:)

    SvarSlet
  13. Ååhhh Stine, kunne du ikke komme forbi Randers og rullle lidt også? Her ligger der bunker af bånd kludret sammen i kludder i en æske.....

    SvarSlet
  14. Endnu en ide, der øger overskueligheden.
    Jeg har fremhævet dig på min blog i går for at gøre præcis det!!!

    SvarSlet
  15. Hej Stine.

    Den idé vil jeg snarest føre ud i min Saloon (hobbyrum) For jeg tror da nok lige jeg leger kludermor hver gang jeg skal finde rundt i mine bånd.
    Lækre lækre bånd fra Berlin. Det var en god grund til at tage et smut til Berlin ;o)

    Forsat god weekend.
    Kh Anette.

    Hov Stine forresten, skal lige hører om du er "den Stine Johansen" der er idékvinden bag sjalet af trekanter inde fra "Hendes Verden" ???

    SvarSlet
  16. Hej Glaphuset

    Ja det er mig med sjalet. Jeg hedder Stine Hoelgaard Johansen. Men da jeg var yngre og startede med at designe brugte jeg bare Johansen, for der var ingen som kunne udtale Hoelgaard korrekt. Jeg så godt at du var igang med trekanterne på din blog. Jeg håber at du kan få dampet tørklædet lidt i form, for jeg har desværre fået lavet det lidt for spidst i forhold til bredden. Ellers må du lave puder af trekanterne. 5 skal der bruges til en "rund" side.

    Stine:)

    SvarSlet
  17. Hej Stine.
    Jamen så har jeg jo fået det på plads ;o) Jeg kan godt se nu hvor jeg har lagt det op, at det virker lidt spidst ift. bredden, men tænkte det nok blev noget andet når det blev hæklet sammen. Jeg er den lykkelige ejer af en dampstation, så mon ikke den kan klare det sidste ???
    Ellers kan det være jeg bruger dem til puder :o)

    Anette

    SvarSlet
  18. Det er altid dejligt at få ryddet op i bånd og deslige... Mega god ide med paprøret!

    SvarSlet
  19. Det er da en vildt god idé med røret! Sikke mange fine bånd du har. Og dit værelse er en oase...wow jeg får helt lyst til at se med fingrene. Jeg er sikker på, at hver og én af dine små skuffer er en ægte skattekiste :-) Kh. Linda

    SvarSlet
  20. Det der, det burde jeg godt nok også sætte en eftermiddag af til. FLOT! :-)

    SvarSlet
  21. øj en fin samling bånd, sukker helt af misundelse :)

    Jeg købte en gang sådan nogle patchwork fødder i netto, fordi de kun kostede 5 kr for to, fik aldrig syet noget til dem, men i stedet er alle mine ruller eller dem der nu kunne være der, sæt på fødderne, og står nu fint og synligt fremme, i stedet for at ligge i en kasse.

    Kh Sara

    SvarSlet