mandag den 15. april 2013

Altanen er oppe:))


I dag, på den første rigtig varme forårsdag, kom der gulv, 
gelænder og en endelig tilladelse til at gå ud på altanen:))
Så Folke og jeg har spist ude
ved et lille bord og 2 gamle fletstole.
Gården summer af liv og stemmer på en helt ny måde. 
Folk er begyndt at rykke møbler og blomster ud.
Nogen har været mere klar på at indrette end andre. 
Et par steder står der allerede et bord, stole og en parasol, 
mens andre sidder på en klapstol hentes ud indefra stuen.
Fælles for alle er, at de nyder det, det kan høres...
Der er store smil på, når der hilses på naboerne.
Jeg kunne slet, slet heller ikke styre mig i dag.
Måtte lige trille forbi den nærmest blomsterhandler og
slæbe det med hjem, som kunne være min cykelkurv:))



25 kommentarer:

  1. Such pretty pictures! :)

    SvarSlet
  2. Hvor lyder det bare dejligt! Og hvor ser det dejligt ud! Skønt med forårstemning! Men husk lige at passe på nattefrosten, som kan komme nogle af de kommende nætter! Her hos os er forspiringen igang i de små drivhuse! God dag! Kh Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har du absolut ret i.
      Jeg går bare her og tror at du er det næsten sommer, fordi
      det har været så lunt i dag.
      Hiver dem lige ind for natten lidt tid endnu.

      Slet
  3. Hov forresten igen! Er der stadig pladser på dit kursus på søndag? Kh Cahrlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Charlotte

      Ja, der er plads, og du er velkommen.

      Stine:)

      Slet
    2. Hej Stine
      Har tilmeldt mig, og jeg glæder mig!
      Får man at vide, hvor det er henne præcist?
      God solskinsdag!
      Kh Charlotte

      Slet
  4. Ej hvor FEDT, og så lige i dag! Stort tillykke med udvidelsen, jeg elsker altaner og det liv de giver, så er meget misundelig :-)
    Kh. Mette

    SvarSlet
  5. Tillykke med den. Hvor er det bare skønt med sol og blomster :-)

    SvarSlet
  6. Wow ! tillykke med den ! og hvem kan modstå blomster sådan en dag ?
    hygge på altanen må der til :o)

    SvarSlet
  7. Bliver helt glad af de skønne farver, det ser rigtig hygeligt ud, elsker denne tid..... humøret er bare anderledes og helt i top, når forårs solen og varmen kommer:0)

    VH Louise

    http://kaerholmkrea.blogspot.dk/

    SvarSlet
  8. Det skal nydes til fulde. Det er SÅ dejligt med blomster på altanen :-) God ide med at hive dem med ind om natten.
    Kh Line

    SvarSlet
  9. Tillykke med indvielsen af jeres nye altan. Skønne blomster! Det får humøret helt op. :-)

    SvarSlet
  10. Jamen, det er da bare for dejligt :-) tillykke med jeres nye altan - den skal i nok for glæde af :-)

    SvarSlet
  11. Hej Stine.

    Jeg har også fået total kriblen i fingrene og mine små piger og jeg har også været i haven de sidste par dage og fået plantet blomster og sået frø :) Så kender godt følelsen af forårskuller og knald på farverne :)
    Knus Lene

    SvarSlet
  12. Hvor er det dejligt- jeg husker også da vi boede i lejligheden for et par år siden, den der følelse af lige pludselig at have et sted at gå ud- det er ren luksus og nydelse. Der kommer du nok til at sidde mange timer med strikke- eller hækletøj. Knus Heidi

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det kan du tro!
      Sidder også og drømmer om alt det jeg skal hækle derud til:)
      Knus Stine

      Slet
  13. Hvordan har i kunnet leve uden. Jeg som bor langt ude på landet og er vandt til havemøblerne som står på faste pladser, vasketøjet som hænger ude og døren som bare skal åbnes så hunden kan løbe ud og katten ind. Til gengæld ville jeg slide et par sko op om dagen hvis jeg skulle gå til en cafe. Og jeg kommer også kun meget sjældent forbi en super feeeed butik med et godt tilbud.

    Stort tillykke med udelivet

    Kh

    Ulla

    SvarSlet
  14. Tillykke med den skønne altan... Den ser skøn ud :-)

    SvarSlet
  15. Ih hvor lækkert :) FEDT med en altan - ville ikke undvære min på nogen tider af året :) (Til afslapning, luft og sol forår/sommer/efterår - og til rod om vinteren ;) )

    SvarSlet
  16. Det ser bare så hyggeligt ud. Mangler du ikke liiige en flagranke ude på altanen? ;D Måske nogle fine hjemmepimpede lanterner. Hos os kniber det lidt med at få terrassen færdig, da topstenene på terrasse-muren skal skiftes = ingen grund til at arrangere, før mureren er færdig. Åhh bare det bliver snart, så der kan pyntes med blomster og anlægges bede :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Der mangler en masse ting Lene, men det kommer hen af vejen. Noget streetart må der til;))

      Slet
  17. vi mangler også en hel del, men vi er da kommet godt igang :) jeg har lagt billeder ind på min blog af hvordan vores have indtil videre ser ud med blomster og ting der er sået, og så har vi endda en masse indenfor der er sået og står til spiring af både blomster og grønt :)

    SvarSlet
  18. Stort tillykke med altanen :) ....det må være så fedt at kunne komme ud selv om man bor på 1.-2.-3. - sal :)
    Smukke blomster du har slæbt hjem ❤❤🌻🌺

    SvarSlet
  19. Gratulerer med altanen! :-) Fine og sommerlige bilder, så deilig!

    SvarSlet
  20. Nej hvor ser det bare skønt ud med de blomster. Ja endelig endelig er det blevet forår!

    SvarSlet