mandag den 31. januar 2022

5 nye vestedesign


Jeg elsker stadig veste og sagde straks ja til denne opgave, 
da jeg i efteråret blev kontaktet af Hendes Verden. 
Hvor mange veste vil du designe og strikke Stine? 
5 svarede jeg, og her kan I se dem.

Synes du stadig at veste er et hit?
Hvilken af de 5 veste her foretrækker du?

Den blå herover er strikket i 1 tråd Pernilla + 1 tråd Tilia fra Filcolana.
Den er strikket med den glatstrikkede side udad og de små snoninger i vrang, og lige før skulderne sys sammen, vendes hele molevitten om så siden i omvendt glat vender udad.
Jeg er ret vild med den her vest og når jeg får den tilbage fra foto flytter den straks ind i mit klædeskab.


Den orange vest er strikket i samme kombi som den blå.
Et fint hulmønster pryder vestens forside, og ender med at løbe langs v-halsen.



Har du mere lyst til en hurtig strikket vest på store pinde, så er den her lige ovenfor et bud.
Jeg har strikket med dobbelt tråd Dolce fra Cewec. 
Et garn som findes i et hav af farver, og dermed mange kombinatioer.
En god begynder vest.


Et andet garn, som findes i mange farver er Vital fra Hjertegarn, som jeg har brugt til den kulørte vest i kvadrater strikket i gobelinstrik. 
Det kræver lidt tålmodighed at sidde med de mange nøgler gang på hver pind, 
men jeg synes selv, at jeg blev drevet stille og roligt fremad, fordi jeg hele 
tiden liiiiige skulle se hvordan det så ud med den næste række tern, og den næste...



Den sidste vest i rækken er strikket i samme kombi som de 2 øverste.
En skøn vest, hvor man rigtig kan lege med striberne på ribkanterne. 
Oplagt at bruge dine rester dertil.
Oplagt at striberne ikke nødvendigvis bliver strikket i de samme farver.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar