søndag den 6. december 2009

Er det ok....?

.... at sende et indlæg uden billed???
Min mand er i Jylland og har kameraet med, hrmpff!
Derfor vælger jeg at fortælle om min lørdag eftermiddag, aften og nat med 3 gode veninder, en masse Asti, drinks og chips! (måske er det meget godt at der ikke er nogen billeder:)

Vi holder nemlig tøjbytte-partys! og har gjort det i rigtig mange år. Vi ankommer til den udvalgte bopæl, og i går, altså min, men poser og sække med aflagt tøj. I tror det er løgn hvad der gemmer sig i diverse klædeskabe af fejlkøb, med og uden prismærker, tøj der er blevet for stort, for småt, for uinteressant for ejeren m.m.
Først præsenterer vi alt tøjet for hinanden og laver bunker med overdele, kjoler, strik, bukser o.s.v. Når alt er vist frem og glassene er fyldt op, går vi i gang med at prøve. Og det er f..... morsomt. Vi render rundt mellem hinanden, kæmper om spejlet, kommenterer, og bander lavmælt...... (over de små størrelser).
Vi laver hver vores bunke med de ting vi godt kunne tænke os. Vi må gerne gå på jagt i hinandens bunker og lige prøve.......og ja,.... nogen gang er der rift om et stykke tøj. Hvis der ikke nås til enighed blandt de involverede, må de resterende give deres besyv med hvem de mener beklædningsdelen klæder mest! Og den der får flest stemmer, vinder.

På et tidspunkt skal der fyldes op i glassene igen, folk er ved at være færdig og udmattet af, at prøve alt det tøj. Så viser vi det valgt frem, kigger på det tøj der er tilovers og tager det fra, af vores eget, vi gerne vil have med tilbage, eller spørger om der er noget som kan bruges af andre; søstre, veninder, mødre og nu snart også døtre!!
Der er ingen penge involveret. Vi har alle forskellige beløb vi bruger på tøj. Vi har forskellig stil. Vi bruger forskellige farver, snit og mønstre....
Og det er alt det, der gør det så interessant. Vi får prøvet noget tøj, som vi ellers aldrig ville have taget ned af hylderne, og til tider kan man blive glædeligt overrasket. Vi sparer en masse penge. Vi donerer de overskydende tøj til en eller anden form for velgørenhed, som ligger i nærheden, så andre kan få glæde af det og vi har det morsomt.

Det kan kun varmet anbefales....

.... glemte jeg at sige at vi også skulle have haft lavet konfekt (marcipan, nougat, syltede ingefær, trøffel, svesker i portvin m.m.), men at der ikke var nogen som havde lyst efter at have prøvet alt det tøj i de meget små størrelser, hrmpff!

3 kommentarer:

  1. Fantastisk morsomt indlæg. Du skriver mange herlige billeder ind på mit indre øje så det går glimrende uden kamara. Det lyder simpelthen som en perfekt aften, en af dem der sidder længe i kroppen og gør glad på den fede men slankene måde.

    SvarSlet
  2. Hej Marina,

    ... tak for din kommentar:)
    Det glæder mig at du kan se det skønne ved hele oplevelsen.

    SvarSlet
  3. Det må prøves. Jeg vil fremlægge idéen for mine gamle gymnasieveninder. Vi er 10 piger der efter 10 år stadig ses 3-4 gange om året. Jeg er sikker på det bli'r en stor succes.
    Kh. Malene

    SvarSlet