lørdag den 24. april 2010

Fra yndig dug til super romantisk tunika

Jeg prøver engang imellem at få produceret noget på min symaskine, men er lidt doven på det punkt, og fordi det ikke lige er der jeg har min force. Det lykkedes dog for mig forleden, at få startet på og færdiggjort en ide.
Jeg havde nemlig gået og funderet over om jeg kunne forvandle denne super søde og yndige dug, som kommer fra min mands mormors hjem, til en kortærmede tunika.

Jeg købte et Onion snitmønster i Stof 2000 og klippede og "klistrede" for at få de broderede roser på dugens midte til at sidde på tunikaens bærestykke. For at det kunne lade sig gøre, måtte jeg lave en søm ned MB og MF. Dugen var afsluttet med et lille hulbroderi, som jeg ligeledes udnyttede, og brugte som afslutning på ærmerne og forneden på tunikaen.


Den er så yndig den tunika, at jeg ved, at hvis jeg skal føle mig tilpas i den, skal den have lidt kontrast som f.eks en cowboy- eller herrevest, og måske et bælte til taljen.
Næste gang jeg skal sy af samme mønster skal jeg have gjort ærmegabet større, det er en smule snævert. Og for- og bagstykke skal gøres en smule smallere.

Men jeg vil sige, at min ide lykkedes, og at jeg nok skal være yndig i modellen hele sommeren;)

8 kommentarer:

  1. ej hvor er den sød. den ser rigtig let og behagelige ud bliver sikker skøn til sommer..

    jeg syer ikke rigtig selv endnu(kan være mangel på en symaskine der gør det)
    Men låner så min mands mormor til at sy lidt for mig;)

    SvarSlet
  2. Hvor er dem fin! Og sikke en god måde at genbruge på :)

    SvarSlet
  3. En rigtig god ide ! Og flot udført. Den er rigtig skøn :-)

    SvarSlet
  4. Hei.

    Jeg har købt samme mønster for et stykke tid siden, så nu må jeg i gang, for den er da fuldstændig fantastisk. Jeg synes den er rigtig fin klippet, blomsterne passer da bare helt perfekt...Nu kan sommeren da bare komme an...

    SvarSlet
  5. Å, den var kjempe-søt! :)

    SvarSlet
  6. Den er da blevet rigtig flot. Jeg så indtil flere ONION-mønstre i går, som jeg kunne fristes til at lave, og du mindede mig om, at de ofte har smalle ærmer. Det passer ikke så godt til mine solide overarme og brede skuldre, men man skal jo bare huske det, når man går i gang. Det gør jeg så måske nu:)

    SvarSlet
  7. Hej Stine skønne og sjove ting du laver det er en fryd for øjet knuzz winnie

    SvarSlet
  8. det er lige det livet handler om, at se muligheder i noget smukt gammelt broder, hvor er du i det hele taget ide´-rig, Dyb respekt fra en gammel mormor.(se mit barnebarns blog by-alma)Hun har noget af det samme.Kærlig hilsen fra miss. møllebo

    SvarSlet