mandag den 1. marts 2010

Mine 5 bedste loppefund - en blogleg


The Vintage Hausfrau har spurgt mig om jeg vil være med til at lege, og selvfølgelig vil jeg det:)

Måtte med det samme finde kameraet frem og forevige nogle af mine skatte. Så her er 5 billeder med loppefund, storskraldsfund og foræringer.

1.




Denne skønne chokoladekande købte jeg for 10 kr. for nogle år tilbage på Frederiksberg loppemarked. Jeg nyder synet af den dagligt, når den står ude på hylden i køkkenet og ellers bliver den støvet af 4 gange om året og brugt til fødselsdagene her i familien.

2.




Disse 4 bøger skrevet af Lis Paludan tilbage i 1973, fik jeg af min søde svigermor, som i sin tid fik en uddannelse som børnehavepædagog. Bøgerne er selv i dag en stor inspiration for mig og jeg elsker deres meget enkle formsprog og kæmpe idé rigdom.

3.




Reolen her står inde på Folkes værelse og er ikke blevet ryddet op i længe. Men ellers er den helt genial.
Hylderne står på skrå og han kan nemt overskue legetøjet i de forskellige rum.
Reolen stod sidste år uden for Rema 1000 og skulle smides ud. Faktisk stod der 3, men jeg kunne kun slæbe den ene, desværre.

En dag tror jeg at kasserne skal males og at jeg selv skal have den til at opbevare mit garn eller stof i.


4.



Dette gamle køkkenskab købte min mand og jeg for godt 10 år siden inde i Istedgade for 150 kr. Godt slidt var det og jeg malede det med det samme "køkken-mint-grønt".
For ca. 1 år siden fik det så den lilla farve det har nu. Det hænger inde i spisestuen og indeholder vores vinglas og sjove kaffekopper, alt fundet og købt på diverse loppemarkeder.

Skufferne var oprindeligt af plastik, men min onkel ville gerne bytte disse fine i glas, hvori han havde sine skruer i ude i sit værksted, for mine i plastik:)



5.




Den sidste af mine skatte jeg gerne vil vise, er denne kobber lampe, som jeg har fandt nede i storskrald i vores gård, har pudset op, så godt jeg kunne, selv skiftet ledning, stik og så videre på.
Den hænger i ca. 1½ meters højde i det ene hjørne af vores stue, og jeg synes at den er super tjekket og sådan lidt ufo-agtig at se på.


Nu vil jeg gerne sende legen videre. Og jeg håber at Puk og Kirkeby er med på spøgen og gider at vise os nogle af deres loppefund (købt/fundet/foræret).

God fornøjelse Stine

7 kommentarer:

  1. Jeg hopper med på legen:-)
    Mvh Maria

    SvarSlet
  2. Hej Stine.

    Sikke nogle fine, og lidt anderledes sager. Chokoladekanden er jeg helt vild med! -Og den der hylde-tingest er smart, kan lige se dig slæbe den rundt på Frederiksberg ;)

    Fedt du ville lege med! Kh. Julia

    SvarSlet
  3. ej nogle fine sager. er helt syg med kanden :)

    Kh Sara

    SvarSlet
  4. Så fine skatter du har. Spesielt godt likte jeg hyllene til leker og kobberlampen, - forresten, - jeg tror nok at jeg liker alt veldig godt :)

    SvarSlet
  5. Hey, det er jo mig:)
    Jeg er klart med på spøgen. Venter på lys nok til at finde nogle loppefund at fotografere. Bare jeg nu kan begrænse mig til 5;-)

    SvarSlet
  6. ....ja det kan være svært at begrænse sig;)
    Jeg er glad for at du vil lege med Puk!

    SvarSlet
  7. Det er fine lopper du har.
    Jeg ved ikke helt hvad der sker, men engang imellem kan man ikke gå ind på dit indlæg. Sådan er det også i dag, og det er jo en vigtig dag, hvor der er trukket nogle vindere. :O(
    God dag .
    Hilsen Randi

    SvarSlet