søndag den 29. november 2015

Vægtæppe...


... in the making.
Misforstå mig ikke, jeg elsker at have gæster og selv komme ud, men i denne weekend har vi ingen aftaler, og det er altså også rigtig rart engang imellem :-) Så denne lørdag eftermiddag og aften havde jeg besluttet mig for at lave noget med garn,
 noget som jeg bare havde lyst til og som ikke var arbejdes relateret, jeg skulle væve.
Jeg er vild med at væve vægtæpper, at kombinere de forskellige garnrester i forskellige tykkelser garn og strukturer. Jeg har ingen ide på forhånd om hvordan de skal ende med at se ud, prøver mig bare frem. Jeg har ikke lært at væve, det var ikke et fag vi havde på Hellerup Håndarbejdsseminarium, så rent teknisk prøver jeg mig også bare frem. Det er sjovt bare at lade tingene være lidt tilfældige.
Jeg kan godt li at mine vægtæpper har "skæg", og det synes jeg at Hooked Zpagetti er ret godt til, fordi det har lidt tyngde. De andre garner er bare rester af strikgarner. 
Pindene som vægtæpperne kommer over på efterfølgende er enten korte rundstokke, dem her har jeg købt i Panduro Hobby, ellers har jeg brugt grene fra naturen.
Det vægtæppe I kan se i proces er lavet specielt til en veninde, 
det andet er til mig selv, er vild med petrol ;-)






2 kommentarer:

  1. Det er nogle skægge tæpper . Vævning giver rigtig mange muligheder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Mona, der er en dejlig proces, og jeg holder meget af at sidde og lege med de forskellige udtryk

      Slet