tirsdag den 16. februar 2016

Jeg er super stolt....


.... af alle de designs og sager jeg har designet og hæklet til
dette nummer af Sally's (nr. 7/2016)
Til dem som ikke kender Sally's, så er det et blad, 
som kun indeholder håndarbejde, 
og som følger med Hendes Verden, fra 2016,
8 gange om året.
Dette nummer indeholder kun hækling. 
Masser af forskellig hækling.



Den første af mine sager du finder i bladet er en
sag med Tunesisk hækling
Jeg har designet en skøn tevarmer i sprælske forsårsfarver.
Tern på tern "bygges" den op og hækles i et stykke, som foldes på midten og sys sammen i siderne.
Inden i er isoleringmateriale og for.
Jeg har hæklet i Peruvian Highland fra Filcolana,
og er et oplagt projekt at hækle af dine rester.

Vil du gerne lære at hækle Tunesisk hækling, 
så holder jeg en del workshops i 2016.
Kig ind i min workshopkalender her.



Jeg har også designet disse 2 puder,
40 x 40 cm, Bobler og Snoninger,
begge hæklet i Peruvian Highland.
Nemme mønstre, stor effekt.


Mit sjal har jeg hæklet i en tråd Super Soft og 1 tråd Alpaka fra Garn Garagen
Teknikken, det grå, er "perle" hækling, 1 r, 1 vr m, som forskydes for hver fremrække.


Der er også en lille mine artikel om mig i bladet :-)
Vil du gerne lære at hækle den Afrikanske blomst, som du ser på billedet, så holder jeg en "kombi" workshop på Langeland.
Kombinationen består i at kursisterne både kan lære Oldemorhækling og
Tunesisk hækling.
Eller, bare koncentrer sig om den ene teknik.
Se mere her.


Desuden har jeg forsøgt mig med Løkkehækling,
og til Sally's er det blevet dette lille vægtæppe.
Men der kommer også en lidt større sag i Hendes Verden snarest.


Sidst i bladet finder du denne sag.
5 fede grydelapper.
Blev spurgt om jeg kunne hækle nogle maskuline grydelapper,
og det synes jeg er lykkes ret godt.
Men farverne gør jo en helt del, 
og herunder kan du se hvad der sker med en grydelap, hvis man vælger nogle andre farver.






9 kommentarer:

  1. Kære Stine. Det er også bare en flot udgave af Sallys med hækling, så jeg kan godt forstå, at du er stolt. Jeg har "selvfølgelig" købt Sallys, og kigget det igennem. Og det er et super flot magasin med meget flotte designs. Og endelig noget mere hækling end strik! Til lykke! Kh Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Charlotte, skønne ord fra dig, som er en dygtig hækledesigner :-)

      Slet
  2. Super flotte ting. Det kan du roligt være stolt af, glæder mig til at købe bladet senere i dag:-)

    SvarSlet
  3. Der er mange skønne opskrifter i Sally denne gang

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak og helt enig, der er megen inspiration i alle sagerne

      Slet
  4. Ja, Stine. Det er et super nummer af SALLY, der følger med HENDES VERDEN i denne uge. Meget flotte ting, du har designet. Til lykke med det.

    SvarSlet
  5. Sally's er i denne uge en drøm for en hækler :)
    Rigtig e dejlige og fine ting, du har designet dertil.

    SvarSlet