søndag den 21. august 2016

Crazy Grannysquare II

40 x 40 cm, skal bruges til en en pude

Her kan du se mit 2. forsøg i Crazy Grannysquare,
som jeg har valgt at kalde denne teknik/arbejdsgang/leg, som jeg selv har fundet på. 
Igen har jeg været fuldstændig grebet af processen og de mange muligheder.
(I indlægget før dette, kan du se det første forsøg)

Udgangspunktet er en traditionel oldemorfirkanten, herefter arbejdedes der mere utraditionel, rundt om, udfra, langs med m.m.

Jeg har valgt at arbejde symmetrik omkring en diagonal akse, men det behøver man ikke, der kan arbejdes fuldstændig frit.

Den er super sjovt, at hækle med smukke farver, store og små garnrester. Jeg havde valgt nogle farver ud på forhånd, som jeg synes matchede hinanden. Jeg har ikke brugt dem alle, f.eks ikke den råhvide, men det er bedre at have 1-2 farver for meget, og så vælge fra hen ad vejen. Garnet er Peruvian Highland fra Filcolana

Her under kan I se arbejdsgangen, og
måske selv prøve jer frem.
Ellers vil jeg gerne undervise i teknikken.
Så er i en gruppe hækle-friske-gale damer, så kan I hyre mig til at komme ud til en workshop.
Læs mere her.












1 kommentar: