lørdag den 26. maj 2018

#restetøjen...




.... er sådan noget strik, som jeg bare er vild med.
- Jeg elsker at få brugt mine rester
- Jeg er vild med den random tilgang til projektet, 2 nøgler garn, det ene består af lutter uld og alpaca i forskellige farver og det andet af alle mulige rester af mohair, tyndt, tykt, glimmertråde m.m.
- Jeg kan ikke stoppe med at strikke når jeg først er kommet igang, skal liiiige strikke en omgang eller pind mere, og liiige en til, .... for nu kommer der en ny(y) farve/garn til og hvordan ser det nu ud i forhold til de andre farver. Så der kan godt snakkes lidt om et lille afhængigheds-crush i processen ;)


Selv knapperne er fra gemmerne. Da trøjen var færdig, fandt jeg disse dyb lille perlemorsknapper i skuffen med knapper fra min mands mormor. De passer perfekt synes jeg og rammer ind i nogle passager af aubergine og brun undervejs i trøjen.



Jeg har skrevet en opskrift, hvis du har lyst til at prøve kræfter med random strik.
Husk, at din trøje ikke kommer til at ligne min trøje.
Alle modeller bliver unikke og deres helt egne.
Du kan kigge ind i Stines Varehus lige her, hvor du både kan købe opskriften, men også lige læse lidt om hvor meget garn du skal bruge.

7 kommentarer: