torsdag den 30. april 2020

Strik en Vest....


.... eller 10?
 Jeg har i hvert fald 10 af mine vestedesigns med i tillægget til Hendes Verden i denne uge, og jeg synes det kunne være SÅ hyggeligt om du strikkede 1, eller 2 eller dem alle :)
 Ensfarvet, stribet, som her, 
 eller med dominomønster, eller med stolpelukning,
bred eller smal,
 tyndt og tykke i garn, 
lidt for enhver smag.


Her er en unika vest i rester. Ikke 2 veste bliver ens. Den strikkes på pinde nr. 7, og med flere tråde ad gangen, hvor mange kommer an på tykkelsen af garnet. 
Bredden på striberne bestemmer du også selv, eller om der overhovedet skal være striber. 



Den her vest med dyb v-hals kan både bruges over både bluse og skjorte, eller den hele frække udgave, uden noget under, som på billedet aller øverst oppe.
Den Petrol udgave er strikket i 2 kvaliteter fra CeWeC, 
Tibet + Anisia.


Her er #Abby, 
en utrolig lækker vest, i glatstrik og omvendt glatstrik og fletninger. 
Jeg har strikket den i 2 tråde fra CaMaRose 


Strik striber, masser af striber. 
Følg opskriften slavisk, eller bestem selv bredden på striberne. 
Jeg har strikket med 2 tråde, Pernilla +Tilia fra Filcolana.


Festlige og farverige Harlekintern i 6 forskellige farver i Yaku fra  CaMaRose som findes i et utal af skønne farver.
Strik den i klare farver som her, sprælsk og let at få øje på,
eller vælg nogle farver som ligger tættere på hinanden, tone-i-tone,
og opnå et mere elegant udtryk.


Helt enkelt vest med stolpelukning. Brug den som vest eller strik op i bomuld som sommertop.


Endnu en enkelt vest  kort og bred og med let 'dryppende' sider strikkes på store pinde i Snefnug fra CaMaRose.


Mønsterstrik er altid godt. Også til veste.
Vælg 4 klare farver og vesten vil gå et helt andet udtryk.




Her er jeg, i min egen private vest strikket i rester
En skøn "bedstefar model", med knaplukning, strikket efter #Agnethe, som du også finder i hæftet. 
I hæftet er den strikket i rød/rust nuancer i Easy Care øv Super Kid Silke fra Mayflower.
Vil også være super hyggelige i ensfarvet.
Så en opskrift som kan bruges på mange måder.



Kort bred model med 'slidser' og I-cord kant i omvendt glat. 
Garn fra Filcolana 
Saga+ Tilia +Paia = skøn glimmer vest til det hele.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar