onsdag den 14. marts 2012

Så varer det ikke længe...


... før du kan sidde og svælge i massevis af interessante workshops.
For fra i morgen kan du her få fat i Grib Garnets katalog over de mange arrangementet, workshops, udstillinger m.m. som afholdes i Silkeborg fra d. 14. til 17. juni.
Fra d. 30. marts kan du på www.billetlugen.dk købe dine billetter.

Du kan møde mig i Silkeborg:))
Jeg afholder nogle workshops, mest i hækling, 1 enkelt i strik.

- Du kan komme og hækle Oldemorfirkanter med variationer. Jeg afholder 2 workshops af hver 3 timer.
 - Eller har du lyst til at prøve kræfter med Irsk hækling, så har jeg en 6 timers workshop med den spændende teknik.
- Desuden holder jeg workshops i finesser og fiduser i at Hækle rundt (3 timer).
- Flerfarvehækling (3 timer).
- Og hvordan man strikker Snoninger (3 timer).

Jeg håber at vi ses, til 1 eller flere af mine workshops, eller til nogle af alle de andre ting som afholdes i Silkeborg de dage:))

15 kommentarer:

  1. Hej Stine
    Tænker bruger du et pc program til at lave dine strikkeopskrifter eller sidder du og gør det hele i hovedet?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Dorte

      Jeg laver udregninger i hovedet/lommeregner og på gammeldaws ternet blok:))

      Slet
    2. Øj, det gad jeg godt lærer....
      Du er så sej ;-)

      Slet
  2. Irsk hækling - det udtryk har jeg ikke set før - nogen specielt ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er specielt.

      En gammel, ja irsk, tradition at hækle de smukkeste blonder til besætninger på tøjet eller hele stykke.

      Jeg bruger grovere garn, og dermed får det et andet udtryk.

      Men i princippet går det ud på at man hækler nogle motiver, det kan være blomster, blade m.m. og rier dem fast til et stykke stof, som har de mål eller den form som man ønsker at hækle i. Rundt i kanten af sin form eller mønster hækler rier men en lm-rk fast. Og så hækler man og forbinder sine figurer og kanten med lm-buer. Dekorerer undervejs med picoter og bomber.
      Bagefter piller man det hele af sit stof og monterer m.m.

      Det er som at sidder at lave et lille kunstværk og det er super sjovt. Jeg bliver altid helt grebet af det.
      Håber at det er svar nok.
      Ellers prøv og kig ind igen her på bloggen, så prøver jeg at lave en lille illustration, prøve så man får en bedre forståelse.

      Stine:))

      Slet
  3. Den pude der er altså så lækker!
    Gid Silkeborg ikke lå så langt væk..

    SvarSlet
    Svar
    1. Du må lave en tur ud af det, og tage et par veninder med samtidig;))

      Slet
  4. Får man rabat hvis man vælger alle dine kurser ;)
    Jeg skal helt sikkert til SIlkeborg, men jeg har på fornemmelsen at det bliver svært at vælge mellem alle de spændende ting der sker.

    SvarSlet
    Svar
    1. He, he;))

      Ja det bliver om at holde tungen lige i munden når der skal vælges ud.
      Der bliver MANGE workshops og aktiviteter.

      Stine:)

      Slet
  5. Jeg skal helt sikkert til Silkeborg, for jeg elsker dine smukke ting.

    SvarSlet
  6. wau hvor spændende - ville ønske jeg var i nærheden

    x
    margit
    Creativ Tail

    SvarSlet
  7. Som flerfarvestrikker udfordre mit flerfarvestrikke hold dit flerfarvehækle hold... Hvor mange farver kan I hækle med i et produkt og det stadig er anvendeligt... ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi kan ikke bruge særlig mange farver af gangen Charlotte, med mindre det er magiske nøgler som du og dit hold benytter sig af;))
      Højest 3 farver, ellers bliver flerfarvehækling stift som et bræt:))
      Men sjovt er det og der er mange muligheder...

      Slet
  8. ej hvor lyder det spændende, ved slet ikke hvad irsk hækling er, men det kan jeg måske finde ud af!!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Trine

      Jeg har prøvet at forklare det ved en kommentar længere oppe

      Stine:)

      Slet