onsdag den 12. marts 2014

Alt om Håndarbejde nr. 3


I det 3. nummer af Alt om Håndarbejde har jeg 3 modeller med.
En super kær og yndig pige trøje i det blødeste alpaca, 
Vidal Alpaca fra Hjertegarn
og med store, fede trykknapper.
Sødt og feminint kontra råt og sejt :-)


 Drengemodellen er strikket i Bikubemønster,
en kombination af små snoninger og retriller.
Vital fra hjertegarn, 100% uld.


Den sidste model er en flot damemodel
med masser af fine detaljer.
De hulstrikkede stykker midt for og bag,
strikkes nedefra og op.
De korte vingeærmer strikkes på tværs.
Modellen er længere bagtil en fortil og
det hele afsluttes af en Hestetømreaflukning.
Garnet er CottenWool fra Gepard.

5 kommentarer:

  1. Du overgår jo dig selv, den ene gang efter den anden. Nu har jeg fået bladet med te-varmeren og den skal være færdig først. Drengetrøjen er bare såå fed, passer jo lige til min søn. Babyen er skøn i den rå cardigan. Jamen jeg svømmer jo væk i mundvand.
    Ønsker dig en skøn onsdag med nydelse af solen.

    kh. LIs

    SvarSlet
  2. Skønne modeller, Stine.
    igen, igen ...
    -de bliver helt sikkert en succes alle tre ;o)

    SvarSlet
  3. Som altid nogle flotte modeller fra din hånd .o)

    SvarSlet
  4. Mit øje faldt lige på den lille pigetrøje, - hvor er den fin.

    SvarSlet