onsdag den 22. oktober 2014


Jeg har samlet alpacarester ind fra mange af mine designs, 
og har i lang tid haft et par hele, 
flest halve og mange kvarte ngl liggende. 
Ligeledes har jeg haft 4 ngl Vivaldi (olivengrøn) fra Garnstudio på hylderne i flere år.
Nu skal de 2 kvaliteter kombineres og det bliver de i en halvlang trøje, strikket i retriller, med et kort raglan som fortsætter over i et rundt bærestykke. Tykkelsen på striberne, afhænger af ngl, 
jeg skifter farve når garnet slipper op.
Det er mit eget design fra Alt om Håndarbejde 10/2014, 
som jeg strikker efter.
Jeg prøvede trøjen efter montering, og var vild med den. 
Sådan en rigtig lun og hyggelig sag.
Bærestykket sad super flot, 
den når ned og dækker numsen, 
måske skal min endda være længere, 
og den har store skønne lommer. 
I like :-)




9 kommentarer:

  1. Det er da en rigtig god måde at få ryddet op i resterne på, og sådan en lang, lækker vams er lige, hvad der er brug for nu

    SvarSlet
  2. Lige hvad jeg har brug for, for jeg har også mange rester liggende:-)
    Taaakk og god dag til dig....

    SvarSlet
  3. Tak begge 2 for jeres søde kommentarer :-)

    SvarSlet
  4. det bliver en rigtig lækker trøje <3
    I går mødtes jeg med nogle af mine naboer til strikkeklub (vi mødes en gang om måneden og selvom jeg ikke kan nørkle, så er jeg med for hyggens skyld). For kort tid siden sorterede jeg ud i alle mine HV og gemte selvfølgelig strikketillæggene, som mine strikkende naboer kunne få glæde af. Der blev bladret ivrigt i hæfterne og mange af "ej den må jeg strikke"-udråb, var oftest til dine lækre designs :-)

    SvarSlet
  5. Årh, det bliver fantastisk! Lige nu ville jeg ønske, at jeg ejede den slags rester. :)

    SvarSlet
  6. Det var en supergod idé. Det er rart at kunne få bugt med resterne - og det er en flot trøje. :o)

    SvarSlet