lørdag den 20. april 2013

Edinburgh



I næste uge skal jeg til Edinburgh med 3 "gamle" veninder.
Behøver jeg at sige det?
Jeg glæder mig helt vildt!!
Vi har sparet op i 1½ år. 
Vi har hver sat 200 kr ind om måneden på vores fælles rejsekonto.
Det beløb har betalt rejsen, lejligheden og det ser ud til at vi har en god, tung fællespung med til mad og fornøjelser:)
Jeg har kort været forbi byen for mange, mange år siden.
Husker den som et skønt sted, med lidt af det hele, by, natur, vandreture, historie og shopping.
Nu er spørgsmålet om der er nogen derud, som har været der og kan anbefale nogle seværdigheder ud over de traditionelle som Arthur's seat (vandretur),
Edinburgh Castle, The Royal Mile ...
Har du prøvet et rigtig godt spisested, en garnbutik, et whiskey-smagnings-sted....
så sig endelig til:)))

14 kommentarer:

  1. Jag var i Edinburgh för ungefär fem år sedan. Gillade området Stockbridge, där det låg en massa secondhandbutiker på rad. :)
    Jag rekommenderar också att ni vandrar upp på Arthur's Seat, det är inte så jobbigt och väl värt det när man kommer upp och får se utsikten.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for tippet om Stockbridge!
      Ja Arthur's Seat er skønt, var der oppe for de der 20 år siden. Flot udsigt over byen husker jeg og en golfbane:)

      Slet
  2. Jeg var der sidste år, men nåede kun det du nævner, så ingen hjælp, andet end at du godt kan glæde dig, der er så skønt :0)

    SvarSlet
  3. Ej det ser skønt ud. Har aldrig været der men ønsker jer den skønneste tur ever :)

    SvarSlet
  4. Jeg har aldrig været der - men ønsker dig en dejlig tur <3

    SvarSlet
  5. Jeg har desværre ingen erfaring med Edinburgh- men rigtig god tur! ;)

    SvarSlet
  6. Hej Stine, Jeg har lige læst en masse om Edinburgh hos Manja Lytz. Hun fortæller bla om en fantastisk slowfood restaurant. Lyder som et dejligt sted, den by! http://manjalytz.com/category/travel/

    SvarSlet
  7. Jeg har familie i Skotland, og jeg har selv boet deroveri en periode for mange år siden. Det er en fantastisk by! Den oser af charme og historie. Der er masser af spændende second hand shops og skønne cafeer (og pub'er ikke at forglemme :-) ). Jeg vil ønske dig en rigtig dejlig tur. Nyd det!

    SvarSlet
  8. Jeg ved godt at misundelse er en grim ting og at det ikke er godt for sjælen, men for pokker hvor er jeg misundelig alligevel ;D. Jeg EEEELLLLLLSKKKKERRRR Skotland, men sønnen min kan slet ikke lokkes med på den slags ferie. Når vi har været i Skotland (helt højlandet), så er jeg fyldt op af glæde, ro og inspiration. Åhhh hvor jeg glæder mig til at manden og jeg selv skal til at rejse på ferie, for så har vi aftalt at Skotland skal rejses tyndt.....øhhh men på den anden side har jeg heller ikke lyst til at beskæftige mig med tanken om, hvad drengen så skal lave, mens vi er væk ;D.
    Rigtig god tur kære Stine, når I smutter afsted....grimmere er min misundelse heller ikke :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, Lene Skotland er fantastisk!!
      Jeg var i sin tid forbi Aberdeen, Inverness, Isle of Skye og vestkysten.
      Jeg skal helt bestemt også tilbage og køre mellem de lave bjerge, halvt dækket af skyer, overraskes af en lille vandfald og flokke af får og højlandskvæg:)))

      Slet
  9. Nøøjjhh - det lyder godt. Ønsker jer en godt tur :)

    SvarSlet
  10. Jeg var der i 80'erne - så min viden om Edingburgh er ikke opdateret. Men jeg husker det som en spændende by, gennemsyret af historie og historier . Og der er masser af strik og garn :o)

    SvarSlet