torsdag den 8. november 2012

Broderi-kits til børn


Sidste indlæg med Folke i denne omgang;)) 

Folke var heldig forleden,
 han fik et broderikit af Karen Marie,
som lige skulle testes.
Nu er det til salg i Karen Marie's shop
Karma Blog Shop, sammen med andre små Børne-broderikit og Dimsepakker til børn. 
Super fine og oplagte kalenderpakke-gaver.
Kittet blev testet, skal jeg lige love for.
De fine illustrationer, og mini guide, gjorde at Folke blev helt bidt,
og praktisk talt broderede på sin vej ud til aftensmaden i køkkenet:))
Dødningehovedet herover er fra pakken, hvor det lå sammen 
med diagrammer med, mere tøsede motiver, som et hjerte, LOVE og en fin lille ugle. 
Altså en pakke velegnet til både piger og drenge.





Men det stopper ikke her.


Faktisk blev Folke så optaget af at brodere, 
at han de sidste par dage 
har broderet efter nogle andre motiver, 
vi fandt i en af mine broderibøger.
Et lyn, et stykke vandmelon og en stor flot mariehøne, har også
været forbi hans små hænder.
Det senest er, at han har tegnet sit eget diagram, en bil, 
som han vist også vil brodere.

Kære Karen Marie, nu kan du se hvad du har sat i gang, 
med din fine lille Børne-broderikit pakke:))




19 kommentarer:

  1. sådan, godt gået Folke.
    Da jeg var håndarbejdslærer, oplevede jeg tit at drengene var vilde med korssting. Åhh det var tider at være lærer...tror altså at jeg må i gang med noget klub-arbejde. Kan faktisk lige afsløre en forhåbentlig fed idé jeg skal lege med (til et børne-unge-arrangement): korssting på læder, der skal bruges til smykker. Der skal også laves andre smykker og det skal være af genbrugsmaterialer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ved du hvad Lene, det er så sjovt, men min lillebror var også helt opslugt af korsstingsbroderi. Tegnede som lille, flere fede biler han broderede til diverse julegaver:)
      Det lyder super spændende det du skal i gang med, korssting på læder, håber at vi får noget at se på din blog.
      God dag, knus Stine:)

      Slet
  2. Så er det man siger "voks så!" til sit eget barn :-) Det ser bare så fint ud.
    Indtil videre har hun blot broderet sit eget navn i risting, så der er noget vej endnu. :-)

    SvarSlet
  3. Wauv hvor er Folke koncentreret. Det er også godt fundet på af Karen Marie, at børn også gerne må få deres eget.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  4. Utrolig så dygtig den dreng er :-) Han har arvet dine gener :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Han kan i hvert fald koncentrerer sig og er interesseret:))

      Slet
  5. Så fint kit! Og for en flink liten mann. Det hadde vært interessert å testet ut dette på nevøene :) Håper det kommer i butikk snarest!

    SvarSlet
    Svar
    1. Du kan allerede købe kittet hos Karen Marie. Tryk på et af min link og du kommer direkte derhen:))

      Slet
  6. Åh hvor er det skønt at din dejlige Folke dybt koncentreret - varmer mit store broderi hjerte :0). Knus til dig og Folke - Karen Marie

    SvarSlet
  7. Så skjønt at han virkelig har fått sansen for brodering!
    Sånn at han til og med har tegnet sitt eget diagram, koselig!
    Nina

    SvarSlet
  8. Selv de mest urolige drenge har jeg kunnet få til at sidde musestille og brodere dybt koncentreret i to håndarbejdstimer i træk, til både forældre og kollegers store undren. Men for os der selv nyder at fordybe os i håndarbejde er det jo slet ikke så mærkværdigt.... Synes bare til et spændende indspark til kønsrolledebatten og flosklerne om de vilde drenge og de stille piger ;)

    SvarSlet
  9. Hvor herligt - og hvor er han dygtig.
    Og er det mon Folke-design man ser til sidst..?

    Men det kan jo ikke være hans mors gener han har fået, for hun har dem jo tydeligvis endnu :o)

    SvarSlet
  10. Han er altså for überlækker - din Folke! Smelter enhver krea-kvindes hjerte med sin iver og evner. Tillykke til den stolte moder ; )

    SvarSlet
  11. åååh hvor jeg mindes de tider , hvor man i folkeskolen og SFO'en lavde disse broderier :D
    De var så hyggelige at man nogle gange blev ked af at man nu skulle hjem :D

    SvarSlet
  12. Hvor er dygtig. Måske jeg skulle prøver at forslå broderier til mine drenge.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det synes jeg bestemt at du skulle. Som nævnt tidligere var min lillebror og nu også min søn også ret pjattet med både det at brodere, men også at tegne deres motiv selv på alm ternet papir.
      Stine:)

      Slet
  13. ØJ hvor skønt. Vi var jo heldige at få lov at teste sådan før der faktisk var et børne broderikit så det er rigtigt hyggeligt at se hvad Karen Marie endte med at sætte sammen. Mange af de ting jeg savnede lidt da vi kastede os ud i det ser ud til at være med her (f.eks. nemmere syforklaringer og gode børnemotiver). Vi gav os jo f.eks. i kast med en lille ugle som Anna tegnede på frihånd og den var faktisk lidt svær at få broderet helt rigtig...

    Men sjovt det var det og jeg er altis imponeret over alt hvad Karen Marie får sat sammen.

    SvarSlet
  14. Hvor fint! Hvis man vil have sin/e dreng/e til at brodere, så har du vist fundet løsningen. jeg skal i hvert fald prøve det med mine;) Tak for inspirationen.

    SvarSlet