onsdag den 7. november 2012

Fold hjerter...


... efter Folke's DIY:))
Hjerterne så jeg første gang hos Tusindfryd
Folkes hjerter minder om disse, 
men er alligevel ikke foldet helt på samme måde.
Hvis du vil folde de "rigtige" kan du se med her 
http://www.youtube.com/watch?v=12_nJamoyTk
Folke og jeg fandt på en nemmere måde, 
så han selv (7 år) kunne sidde og nørkle med det, 
mens jeg kunne sidde ved side af og nørkle med noget andet:))

1) Et stykke kvadratisk papir foldes diagonalt på den ene og den anden led. Papiret "åbnes" igen og den ene spids foldes op til midten af papiret.
2) Den modsatte spids foldes hele vejen over til den modsatte fold.
3) Den ene side af hjertet dannes, ved at folde den ene side op langs den midterste linje.
4) Dette gøres også med den anden side.
5) Ved hjertet om til bagsiden og fold de øverste spidser ned.
6) Fold siderne ind.
7) Et voilá... så har du et fint hjerte:))
8) Som du kan pynte med kulørte, runde og neonfarvede klistermærker.
9) Og lige et par klistermærker til at holde ombukkene på bagsiden nede.
10) Og så folder man da bare videre....:))
11) ... og laver en kæmpe stabel til ja... ophæng på væggen, juletræet, pynt på gaverne og julekort.

10 kommentarer:

  1. Han er da en knag den lille praktikant du der har fået i firmaet ;0)

    Knus Karen Marie

    SvarSlet
    Svar
    1. He, he, bare vent og se til næste indlæg. Det er utroligt hvad den knægt kan med sine små hænder;))

      Slet
  2. Ih hvor er han go! Og hjerterne er SÅ fine :)
    Go dag.
    T

    SvarSlet
  3. Hold da helt op - Ham Folke er knagme da dygtigt, vil glæde mig til at se hvad han mere kan fremtrylle!
    Tak for en rigtig fin DIY - skønt at se en børneudgave :-)
    KH. Louise

    SvarSlet
  4. Sikke en fantastisk knægt! ;)

    SvarSlet
  5. Hvor er han altså dygtig ;o)
    - mors dreng .... det kan der vist ikke være nogen tvivl om ;o))

    SvarSlet
  6. FEDT at han gider!!! Min knægt på 6 år er ikke meget for alt det kreative... vil hellere spille BOLD og Wii dagen lang. Øv....

    - og må jeg sige, hvor er han køn :)

    /Kathrine.

    SvarSlet
  7. Tak Kathrine:))

    Det er altså også ret dejligt at han gider.
    Han har lige sidder og broderet her ved siden af mig, ved mit arbejdsbord.
    Og han er helt opslugt af det.

    Stine:)

    SvarSlet
  8. FEDT indlæg - smukke hjerter - og sikke et blik! :)

    SvarSlet