mandag den 8. februar 2010

En af mine store passioner....



.... er kulørte 60-70ér urtepotter, i sprælske farver, masser af mønstre og sjove glasurer.
Til ære for jer har jeg stillet min samling op i vindueskarmen, med udsigt til både snedynger og stilladser;)












Jeg er altid på udkig og mange af potterne i min samling, har jeg fundet rundt om i landet på forskellige loppemarkeder til priser fra 5-20 kr. Men jeg har også fået 4-5 stk. fra min mormor, som havde dem stående nede i kælderen.
Hun var henrykt over at komme af med dem, da hun synes at de var meget umoderne og har sidenhen anskaffet sig mange andre i en mere enkel stil.
Men jeg nyder dem stadig!
Er der nogen derude, som har samme passion eller en ligne?

4 kommentarer:

  1. Hej Stine.

    Ja for den da. Jeg elsker keramik fra samme periode. Det er ikke så meget urtepotter, men mere skåle, fade og vaser jeg samler på.

    Kh Gitte

    SvarSlet
  2. Hej Stine. De urtepotter er også lige mig! Det ser rigtig lækkert ud når de står der sammen. Farverne er skønne. Jeg samler på ugler og har gjort det i mange år. De skal helst kun koste 10-20 kr og være fundet på et loppemarked, så har de mest sjæl. Jeg har lige vist en af mine elsklinge på min blog i går. Må vist se om jeg ikke kan få taget en lille serie af dem og vise dem frem.
    Rigtig dejlig inspirerende blog du har.
    Kh Line

    SvarSlet
  3. Hej igen Stine.

    Opskriften er fra Camilla Plums kogebog, Ælle bælle frikadelle. Jeg vil gerne give dig opskriften. Skal jeg skrive den her inde eller skal jeg skrive til dig på mail ?

    Kh Gitte

    SvarSlet
  4. Jep jeg samler også på 70'er keramik og især urtepotter. De er super. Jeg har også den lækre mørkegrønne på billed 4 og en vase der passer til!
    Jeg er netop ankommet på blogspot, men bla. din blog tyder på at jeg nok skal få det godt her.

    SvarSlet