lørdag den 6. februar 2010

Hæklede armbånd kan man ikke få for mange af.....

Jeg har eksperimenteret lidt med hæklede armbånd og endte op med min egen variation med applikerede små blade klippet i liberty-stof, syet på med en kontrast fv.

Det lime grønne armbånd er hæklet i Muskat fra Garnstudio og på hæklenål nr. 2,5.
Til det lyngfarvede armbånd gik der lige nøjagtig et dunt broderigarn på en hæklenål nr. 1,75.
Det er vigtigt at hækle med en mindre nål end normalt beregnet til garnet. Armbåndet skal helt være lidt tæt for at der kan sys ordentlig på det.
Armbåndene lukkes med en trense og en knap.

3 kommentarer:

  1. Wauuu, nogle fine armbånd du har lavet.
    God weekend.
    Maria

    SvarSlet
  2. øøj. de er fine. og det ser super fedt ud med de påsyet blade :)
    jeg vil også gerne kunne sy sådan noget på min maskine.

    SvarSlet
  3. De er rigtig fine. Jeg har eksperimenteret med fine velourbånd hele vejen rundt. Det bliver også rigtig fint :)
    Jeg tror jeg vil prøve at lave sådan nogle som dine - tak for inspiration.

    SvarSlet