fredag den 26. oktober 2012

En container...


... kan jeg ikke gå forbi, uden lige at træde op og kigge ned.
Det har jeg vist røbet før;)
Containeren her, stod forleden i vores egen gård,
og jeg var fluks på pletten.
Jeg reddede en skøn gammel kuffert, 
som bare skal tørres af og bruges til mit garn lager.
Og en dejlig blå køkkenstol, 
hvor jeg tænker at betrækket skal skiftes.
Overvejede først om stolen også skulle males, men kan egentlig godt lidt at den har lidt patina.
Dejligt med storskrald, og lidt "nyt" til hjemmet:))



14 kommentarer:

  1. Jeg kender det ALT for godt, og man finder faktisk rigtig mange fine ting i disse kontainere....Min mand er begyndt at få nervøse trækninger hver gang vi kører forbi en kontainer eller et skilt med lopper (han er vist bare træt af gamle ting og istandsætnings projekter, hihi) men det bliver jo så fint med en gang maling og andre fixfaxerier...

    SvarSlet
  2. Man kan virkelig være heldig :-) Jeg forstår bare ikke, at der er så mange der smider alle de fine ting ud, istedet for at køre til nærmeste genbrug.....
    Kh Christina

    SvarSlet
  3. jamen så heldig du er ;o)
    Tillykke med de gode fund.

    SvarSlet
  4. dejligt med sådanne fund. Herovre i det mørke Jylland ;D er det forbudt at rode i containere. Ej heller på genbrugspladsen (?).

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvad???... det viste jeg ikke. Tager du gas på mig?

      Slet
  5. Jamen Stine, så burde du komme herned og rode :-) Det er meget mindre bøvlet fordi man ikke skal klatre rundt i en container. Når man har storskrald får man en dato fra kommunen og aftenen før stiller man tingene ud på fortorvet, så de er klar til afhentning om morgenen. Og det er i grunden også forbudt at tage ting derfra, men det er vist kun for at sikre at folk der stiller flyttegods på fortorvet ikke mister deres eje mens de er i gang med at fylde/tømme flyttebilen. Men i grunden er det jo nemt at se om det er storskrald eller flytning og ellers kan man jo bare spørge ;-) Når jeg har noget som jeg tror andre kan blive glad for, stiller jeg i indkørslen med en seddel at det gerne må tages med :-)
    kh
    Angelika lige syd for grænsen

    SvarSlet
  6. Herlige funn! Det er mye fine ting som blir kastet, så godt man ikke arbeider på gjenbruksstasjonen:)

    SvarSlet
  7. Jeg ønsker nogle gange, at jeg aldrig havde solgt min lejlighed i København og flyttet til Odense i stedet, for hold nu op, hvor jeg savner storskrald-i-en-container-i-gården konceptet! Heldige dig og nogle gode fund du gjorde!

    SvarSlet
  8. Tenk hva noen får seg til å kaste!! Så bra at du foretok en redningsaksjon, fine ting både kofferten og stolen! :-)

    SvarSlet
  9. Åh hvor fint. Opdagede fornyligt til et møde på min søns skole - en container nedenfor med skrammel - men også med gamle gymnastikbænke. Da mødet var slut ville jeg lige snuppe en bænk med hjem - men ak, da jeg kom ned til containeren var det en kæmpe industricontainer, med 3 m høje sider, og jeg havde ikke en chance for at komme derop. SUK - næste morgen var containeren væk. Jeg ærgrer mig stadig...

    SvarSlet
    Svar
    1. .... DET kan jeg dælme godt forstå Mette, 3 x øv

      Slet
  10. ej altså - er der noget bedre end de skatte man finder sådanne steder! har selv været heldig i vores storskrald rum et par gange ;)

    x
    Margit fra Creative Tail

    SvarSlet
  11. Tremmestole kan man ikke få for mange af:)

    SvarSlet