onsdag den 24. oktober 2012

Jeg strikkede en hue....



...til Folke i går.
Grå, glatstrik og en lille smule kedelig.
Men det var sådan han ønskede sig den.
Tro mig, jeg har forsøgt at indføre lidt farver,
kunne kanten ikke strikkes i en kontrastfarve,
svaret var nej!
Og han tilføjede: " Heller ikke de der striber mor".
Det var ribstrik Folke mente;)....
"og så skal den sådan lidt ned i nakken".
 
Kedelig, ja det synes jeg, 
tilgengæld er den strikket i det lækreste alpaca garn 
fra Hjertegarn, Vidal Alpaca (baby alpaca)
og da jeg gav ham den i morgen, tog han den straks på og spiste sin yougurt færdig....:))

20 kommentarer:

  1. Og nogle gange er det fedt at sætte sin egen smag på standby og bare nyde, at ungerne er glade for det man laver ikk'?

    SvarSlet
    Svar
    1. ... absolut. Jeg er glad, for han er glad og jeg ved at han får brugt sin nye hue:)

      Slet
  2. Han ser da også sej ud. Dejligt når drengene også ved hvad de gerne vil have på.
    Den er garanteret også rigtig lækker at have på,når den er strikket i det fineste Alpaka.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  3. Kul den. Det er ikke alltid vi får ungene til å mene det samme som oss med hva som er råstilig, men denne var flott til han. ;-)

    SvarSlet
  4. Skønt - han ved hvad han vil ha' og det er jo godt :)
    Han ser så tilfreds ud :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Lige præcis, han var tilfreds. Han havde de der små skønne krusninger i mundvigerne:))

      Slet
  5. Arj den da for fed. Og ser rimelig simpel ud - selvom jeg ikke kan regne opskriften ud (da jeg ikke er superkyndig på pindende). Mon opskriften kan findes et sted?
    Kh. Liv

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak:)
      .. og nej den findes ikke nogen andre steder end i mit hoved.
      Men hvis du insisterer, kan jeg godt skrive den ned til dig?;)

      Slet
    2. Åh pas på, jeg kan være charmerende insisterende : )

      Slet
  6. Tja, lyder bekendt. Jeg er jo drengemor til tre og det er heller ikke mange "sjove" huer jeg har fået lov at strikke til dem.
    De mener, at jeg gav den gas da de var små ;o) -det gjorde jeg vist også.
    Folkes hue er sådan hel drenge-perfekt, ingen tvivl om det ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. He, he er sikker på at du har givet den gas dengang;)

      Jeg tænkt bare at en fræk orange kant kunne have været fedt.
      Og et par "flyver-vinger" i omvendt glat, som et mærke fortil også kunne have givet lidt. Men nej!!

      Slet
  7. Den er da ikke kedelig ! Den er klassisk og stilfuld :)

    SvarSlet
  8. smart det er den helt sikkert også selvom du synes den er kedelig ;D.

    SvarSlet
  9. Mikkel (11 år) stod og lurede lige bag mig da jeg åbnede dit indlæg "Årh mor, hvor er den fed den hue.."

    Det er både godt og skidt at de er blevet så store nu. Det var nemmere med tøjet for et par år siden, hvor man selv havde meget mere at skulle ha sagt :o)

    Men jeg synes også det er en fed hue du har lavet - men kan også sagtens se den med en kontraststribe i kanten ;o)

    SvarSlet
  10. Ja, I har ret, den er ikke så kedelig endda;)

    SvarSlet
  11. Hej Stine, den hue ville min søn elske. Kan opskriften mon lokkes ud af dig?:-) Kh Eva

    SvarSlet
  12. Du har åbenbart lige ramt plet i moden blandt de unge :o)
    hilsen Mona

    SvarSlet
  13. Den der hue er da også ret hip hos de unge nu ;)

    SvarSlet
  14. Jeg syns den er fin og stilfuld. Folke ser ud til at være glad for den, det må være det vigtigste :)

    SvarSlet
  15. Leder efter et mønster til min nevø på snart tretten- denne hue er jo perfekt:-) jeg er meget interesseret i opskriften på den, ellers må jeg jo selv til at regne og prøve mig frem:-)
    Mvh Camilla

    SvarSlet