torsdag den 4. oktober 2012

Malaysia, Nationalpark Tamara Negara, billedspam del 3


 I skal selvfølgelig ikke snydes fra billederne fra vores 2 overnatninger i Nationalparken Tamara Negara.
Her finder man verdens ældste urskov. 
Man kan komme dertil både kørende eller sejlende.
I urskoven kan man gå nogle mindre afmærkede tur på 1-2 timer, 
tage på dagsudflugter eller leje en guide og være væk i flere dage eller en uges tid. 
Jo længere ind i skoven jo flere muligheder for at møde vilde dyr.
Vi valgte at gå 2 ture.
1. dag brugte vi 3 timer på en flot troppetur med 2 udsigtspunkter.
Vi var gennemblødte af sved da vi nåde toppen. Trinene på den afmærkede sti, var pillet af og var under renovation, så vi kravlede over høje trærødder, trak os op via lianer.
Behøver jeg at fortælle at Folke var i sit es;)
Han elskede den tur, udfordringen, og nærmest dansede hen over de kuperede skovbund.
 2. dag gik vi på den populære canopy walk, hængebroer, i toppen af træerne oppe i en højde af mellem 35-50 meter.
Ja, jeg rystede da vi med 5 meters afstand gik på den snævre bro og var jublende lykkelig da alle var nede igen. Super flot udsigt har jeg hørt, turde dårligt kigge rundt, var mere fokuseret på at jeg satte fødderne rigtigt;)





Folke spiser som befolkningen gør mest, med højre hånd. Sovsen blandes med risene og kødet pilles i mindre bider. Ønsker man bestik, får man en gaffel og en spiseske, knive bruges ikke













17 kommentarer:

  1. Det lyder som en fantastisk tur.
    Kan være det skal være vores næste store familietur.

    SvarSlet
  2. Fantastisk! Var der selv i august. Vi tog den halvstore tur med 4 dage og en overnatning ude i junglen i en hule. Fantastisk! Kan virkeligt anbefales selvom det var hårdt med 16 km trek i 98% luftfugtighed ;-)
    /Lise

    SvarSlet
    Svar
    1. Wauuu, skønt at høre:) I må have været til at vride efter sådan en tur;)
      Så I nogle vilde dyr?
      Kh. stine

      Slet
    2. Ja, vi var godt fugtige :) Der var ikke så mange dyr. Vi så faktisk kun insekter og fugle. Men vi hørte en masse... og så fodspor og l*** efter elefanter som var ret friske. Så de findes!! :)

      Slet
    3. Nøøøj, jeg er imponeret over at I turde går så lang en tur.
      Jeg synes at urskoven virkede uendelig...
      Og fantastisk at "kende" en som har været det samme sted.
      Håber at du også kan genkalde dig stemningen fra stedet via mine billeder:)

      Slet
    4. Ja, det ligner ret godt :) Vi havde jo en lokal guide med, så man følte sig ikke så udsat. Men han kunne et par vilde historier, så der er bestemt liv derude... Tror bare de vilde dyr efterhånden ved, hvor der er mennesker, som de skal holde sig fra. Kun iglerne har HELT styr på, hvor menneskene er!! Har selv et par nydelige ar efter de krabater. Grrr...

      Slet
    5. Øv:(
      Mærkeligt, jeg kan ikke komme ind på din blog, post no founded

      Stine

      Slet
    6. Det er nu ikke så underligt... jeg har ikke noget :) Er ind til videre kun på Instagram (@lisesodborg).

      Slet
  3. hold op en oplevelse ... så skønne billeder
    knus♥

    SvarSlet
  4. Sikke en fantastisk ferie I har haft. Har det med højder lige som dig, og kan allerede mærke panikken brede sig ved tanken om at hele familien befinder sig oppe mellem trætopppene:-)

    KH

    SvarSlet
  5. Sikke en VILD bro. Hvor må det bare have været fedt:-) Knus Heidi

    SvarSlet
  6. nøj sikke billeder ..
    men den hængebro - DEN ville jeg nu også se som en udfordring :o)
    hilsen Mona

    SvarSlet
  7. Fede billeder - har selv gået på den hængebro der - og har stadig mareridt over den - pyha... og også over iglerne! Vi så kæmpestore slanger der svømmede i floden - de var virkelig skumle.

    SvarSlet
  8. Flotte bilder! Så spennende turer dere har vært på; takk for at du delte med oss! :-)

    SvarSlet
  9. Å. Der har jeg travet rundt i ti dage som ung. Ja jeg har faktisk også været der en gang siden men der var det gjort lidt smartere. Første gang jeg var der var der ingen hytter, broer eller andet. Man var der bare for at gå og det var helt fantastisk også selvom jeg levede af risnudler og vand med jod i alle ti dage. Det må have været fantastisk for børnene. Vores elskede da vi gik (en lille tur) i Australsk regnskov mellem vandfald og oldgamle træer. Det er altså noget helt andet end en dansk skov.

    SvarSlet
  10. Jeg kan se I snakker om dyr og jeg kan love for at der i hvertfald den gang vrimlede med dyr. Jeg lå i de der primitive små hytter om natten og så alle mulige forskellige dyr i lyset fra lommelygten. Jeg skulle spare på batterierne så jeg tændte kun når jeg kunne høre at der var et dyr og det var så vildt. Jeg så også masser af dyr når jeg gik om dagen men det krævede at man kunne gå helt mussestille. Det meste af tiden gik jeg helt selv og så er det nemmere at være stille, I et par dage gik jeg med en fyr og han larmede så der så jeg ingen dyr. Da jeg nogle år senere kom tilbage for at vise min veninde det fantastiske sted var min kondition meget ringere og der kunne jeg ikke længere gå lydløst og så så jeg ingenting. Med børn ser an aldrig noget for de larmer alt for meget.

    SvarSlet