torsdag den 12. december 2013

Det startede tidligt...


... alt det der med at lave håndarbejde og
hjemmelavede gaver til fødselsdage og jul.
Jeg har været på besøg hos min mormor i dag, 
som fylder 90 år om nogle dage. 
I dag huskede jeg kameraet og tog billeder af nogen af de ting som jeg har lavet, og som hun har hængende fremme året rundt, 
selv om det er lidt jullet.
På alle de ting hun har fået af sine børnebørn og nu oldebørn,
har hun sat små sedler bagpå med navn og nogen gange et årstal.
Det hæklede juletræ, som har en makker og i sin tid var ment som 
et sæt grydelapper, hæklede jeg da jeg var ca. 20 år, 
og de har altså hængt på væggen i stuen i 24 år.
Puden herunder, silkemaling, har stået i sofaen i 20 år.
Puden lavet af en gulvklud har hun haft stående i 36 år.
Klokkestrengen er fra 1982, 31 år,
og de kulørte grydelapper et år eller 2 senere.
Og tænk, jeg bliver stadig så glad når jeg kommer på besøg, 
og ser at hun stadig har det hele hængende fremme:))





7 kommentarer:

  1. wauw og viiildt Stine ....
    Du er da gået den helt rigtige vej ....
    tillykke med din mormor om få dage :)
    knus

    SvarSlet
  2. En sjov fortælling om den tid der er gået og hvordan du har skabt din historie og senere dit levebrød..tllykke med mormor :-)

    SvarSlet
  3. Det er da også dejligt, når ens gaver bliver værdsat - og det må man da vist sige at dine er blevet :o)

    SvarSlet
  4. Jeg forstår din glæde! Den silkemalede pude er fantastisk flot!

    SvarSlet
  5. Hvor er det hyggeligt! Og sikke fine ting du har lavet som barn :0)

    Knus og dejlig weekend til dig, Karen Marie

    SvarSlet
  6. Så koselig at mormor gleder seg over de tingene hun har fått av deg opp igjennom årene! :-)
    Fine design i innleggene under her, både guttegenserne og vesten - og den strikka veska ser kjempetøff ut!
    Ha en fortsatt fin desember!

    SvarSlet