tirsdag den 10. december 2013

Rund pude og strik til drenge


 Den runde pude på billederne har jeg designet og strikket
til Alt om Håndarbejde 13.
Jeg startede med at strikke en 6-kant, 
hvorom jeg samlede masker op og strikkede udefter.
På billederne kan I se mine bud på striber.
Billederne viser hver sin side af puden.
Så kan man vende den som man har lyst til:)
Eller nøjes med strikke den ene side og sy stof på bagsiden.
Garnet er Lima fra Hjertegarn,
men det oplagt at lege med sine garnrester.
Man kan sagtens bruge tyndere eller tykkere garn. 
Man stopper bare når
puden har den ønskede diameter.



De 2 drenge modeller er også mine.
Øverste lidt islandske inspireret model, med rundt bærestykke
strikket i Lima fra Hjertegarn til de lidt mindre drenge.
Nederste en rigtig skøn udendørs sweater til de større dreng.
Garnet er ligeledes fra Hjertegarn, Incawool, 100 % uld.



6 kommentarer:

  1. fine sager - elsker den pude :)

    SvarSlet
  2. Smukke smukke kreationer. Dejlige farver og mønstre. ;-)

    SvarSlet
  3. Flere flotte modeller fra din hånd .. :o)

    SvarSlet
  4. wauw den er flot din pude ... ligner en skydeskive :)
    super flotte drengestrik :)
    knus

    SvarSlet