tirsdag den 17. december 2013

Viking og strikdiagrammer


"Moar...., jeg kunne godt tænke mig en bluse med en viking på maven.
Med hornene sådan ud af,... på ærmerne. Ligesom mit viskelæder", sagde
Folke i forgårs.
"Du kan selv prøve at tegne ham", svarede jeg og viste Folke hvordan tegneprogrammet virkede, 
ved at lave det ene øjenparti og halvdelen af
næsen, så han kunne se hvordan.
Så tegnede han selv videre, 
med viskelæderet liggende ved siden af sig.
Havde en pause, da vi så julekalender.
Efter Pagten yderligere en ½ time, 
han var hookede.
Og der kom den fineste Viking ud af hans koncentrerede arbejde,
hvor, det eneste jeg på et tidspunkt skulle hjælpe ham med, var at rette på et af hornene, som var tykkere ende det andet.

I går kom han igen og ville tegne en tiger, som i stedet for endte med den skønne, skønne Bjørnis, som du kan se herunder.
Og lige før sengetid arbejdede han på et diagram 
til kusine Leah's tørklæde.
Folke har allerede vist mig hvordan man rykker elementer rundt uden at "klippe",... jeg er imponeret. 
Og jeg kan mærke på ham, at det er en udfordring,
en spændende udfordring, som han kan overskue, og som han kan se mange muligheder i :-) 

Jeg bliver vist nød til enten at strikke Vikingen eller Bjørnis til ham, så han kan se sit flotte arbejde, ført ud i virkeligheden.






23 kommentarer:

  1. Hvor er han sej, han skal da helt klart have hans viking

    SvarSlet
  2. Han har da så meget fortjent en viking - og du har fået en assistent :)

    SvarSlet
  3. WAUW - hvor er han dygtig! Vikingen er da fuldstændig fantastisk ... Rigtig glædelig jul.

    SvarSlet
  4. Han er for sej - og jeg stemmer også for Vikingen. Den er blevet vild god...

    SvarSlet
  5. Hvor cool ;o)
    Ja, du bliver da helt nødt til at strikke den viking. Den er SÅ skøn.
    Skøn unge!

    SvarSlet
  6. Wauuuuw han er sej .....
    Altså både viking - Bjørn og ikke mindst Folke :)
    Glæder mig til at se hvad du får tryllet frem :)knus

    SvarSlet
  7. Hvor er han sej sådan lige at lure den og endda kunne lære dig lidt nyt ;-) De overhaler os indenom inden vi ved af det, de små purke.
    I kan da starte et helt samarbejde hvor han laver figurerne og du fører dem ud i livet :-)
    Ha en dejlig dag.
    Kh Line

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det kunne det kunne være et super samarbejde, dreng ved hvad han vil have, og hvordan han ønsker at de skal se ud:))

      Slet
  8. Respekt for den unge designer! Du må have gang i pindene... den udfordring kan du da ikke lade ligge?

    SvarSlet
  9. Ih, hvor sejt - en ny strikkedesigner har set dagens lys :-)

    Selvfølgelig skal du strikke vikingen til ham - god fornøjelse :-)

    SvarSlet
  10. En lille designer in spe?
    Alle tiders udfordring i matematik, når man arbejder med symmetri og mønstre.

    SvarSlet
  11. Han har da vist arvet sin mors designer gener .o)
    Hvor er han bare kreativ.

    SvarSlet
  12. Han er da mega sej ham Folke.
    Han ligner nok sin mor:-)

    God jul til jer.
    Kh Maria

    SvarSlet
  13. De er bare så seje de unger altså. Bliver så misundelig over, hvor legende let det falder dem. Jeg fedter rundt i Photo Shop, og synes det er en mega sej kamp. Så sætter min 14 årige sig og "leger" med det, og tju bang borgmester stang - er han bare allerede en mega haj.. Uretfærdigt, men også fedt, for nu har jeg en jeg kan spørge, så win win... Forstår så udemærket, at dit moder hjerte svulmer. Sej er han Folke, og det er navnet også :-)

    SvarSlet
  14. Du må overraske ham med en bluse strikket op med hans design. Det kan kun blive en super succes Måske han ender som designer så.

    Kh. Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja Lis, jeg må se om jeg ikke kan nå et eller andet i hans fine designs:))

      Slet
  15. Du og Folke kan designe en forårs kollektion til seje drenge, respekt:)

    SvarSlet
  16. Min Ludvig vil også gerne have ham dér vikingen ;-) Kh Didde

    SvarSlet
  17. ham Folke er total sej og kreativ som sin mor :)

    SvarSlet
  18. Sanne Düring Lindeneg27. december 2013 kl. 11.16

    Hvilket program bruger du til det? Det giver jo mange muligheder! Rigtig godt nytår til dig og dine:-)

    SvarSlet