søndag den 4. august 2013

Hvor skal vi sove i nat....?


På vores kanotur på Suseåen,
valgte vi at blandt andet at overnatte på 

Et rigtig, rigtig fint sted, 
beliggende med den skønneste udsigt ud over 
Tystrup Sø, og med hyggelige værelser, stor have, høns, kaniner, geder, trampolin og i det hele taget masser af plads til boldspil, badminton m.m.
Stedet ejes af Gitte, som, når man bestiller og betaler for det, laver
den skønneste morgenmad komplot, med hjemmebagte boller og brød, blødkogte æg,
lækre oste & pølse, hjemmelavede marmelader, frisk frugt & bær m.m.
Stedet kan jeg helt klart anbefale, både via vandvejen og landevejen;)





11 kommentarer:

  1. Sådan et sted drømmer jeg om at have engang...en skønne dag, så lever jeg af at have bed & breakfast, skive bøger om mad og oplevelser og familieliv. Det er planen! Det lyder da meget godt...og realistisk...ikke?? :-) :-) Men det ser smadder hyggeligt ud, og lyder som om I har haft en dejlig tur.
    Kh. Malene :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kan godt forstå at du drømmer om sådan et sted Malene, det var altså også super hyggeligt. Og efter vi havde spist den super lækre morgenmad tog damen børnene med rundt for at fodre de små dyr. Men bag al den idyl, gætter jeg på at der ligger et kæmpe stykke arbejde.

      Slet
    2. Det tror jeg du har ret i - men jeg drømmer sådan om at kunne SKABE mine egne rammer for min indtægt. Engang. Selv at kunne planlægge og sammensætte sit eksistensgrundlag ud fra de evner og interesser man har....det ville være lykken (rent arbejdsmæssigt :-) for mig. Og jeg tror såmænd at det hårde arbejde kan føles som et hygsomt gøremål, det er jo i ens eget hjem. Sikke en frihed - og byrde...for man er naturligvis også på den måde ansvarlig for hele tiden at skabe sin egen indtægt og man skal være bevidst om at der ikke automatisk kommer en lønseddel hver måned. Så det er selvfølgelig også forbundet med en vis usikkerhed....men ååååhhhh.....at drømme :-) :-)

      Slet
  2. Hvor pudsigt....jeg bor lige i nærheden (Sorø) og har i sidste uge besøgt stedet for første gang. Jeg deltog i en tur, hvor vi skulle se ørne ...det viste ørnene bare ikke...men turen sluttede netop det sted, hvor du så har overnattet..ja, der er så dejligt og smukt i det område.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nb...vi talte også om, at for at få det sted til at løbe rundt...så skal der knokles...hårdt! Jeg håber for Gitte, at det lykkes, det fortjener stedet :-)

      Slet
    2. Nej, sikken et sammentræf.
      Med hensyn til ørnene, så var der en far med hans 2 sønner, som gæster på gården, som fortalte at de havde set en ørn. Så de er der et sted;)

      Jeg når man er sin egen indtægtskilde, skal man holde hovedet koldt, tænke kreativt tror jeg og ja så selvfølgelig knokle.

      Slet
    3. Ja de er der de ørne...jeg så een i dag..dog nord for Hørhaven.
      Ja, jeg ved også at der skal knokles...er gift med en der er selvstændig erhvervsdrivende.. ;-)

      Slet
  3. Det ser så hyggeligt ud...den adresse vil jeg huske når jeg kommer på de kanter..tak for tippet :-)

    SvarSlet
  4. Spændende sted og ja det må være en livsstil for ellers tror jeg man løber sur i det - men skønt der er nogen der orker :)

    SvarSlet
  5. ØJ - Hvor ser det hyggeligt ud :-) Men jeg gider altså ikke kanotur i en uge mere (har prøvet det flere gange da jeg var yngre, og det var super hyggeligt) nu er jeg blevet alt for magelig :-) Men klart at jeg ville synes at det var hyggeligt at komme forbi til en overnatning :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi er også blevet lidt mere magelige med årene, derfor overnatning på gården og ikke i telt;))

      Slet