lørdag den 3. august 2013

Vi sejler op af åen


Vores sidste dage af ferien har vi netop tilbragt på Suseåen, med
3 dage, 2 overnatninger, 2 teenager (Selma + veninde),  Folke på 8, mor og far;)
 Vi fik vores 2 kanoer ved Broby og sejlede ud i godt vejr.
Efter 1½ time sejlads, fik vi en ordentlig skylde inden vi nåede ud på Tystrup Sø, 
som vi sejlede tvære over i god vind. 
Armene skulle hviles og en pose slik m.m. fortæres inden vi
efterfølgende sejlede ned langs østsiden af søen til vi nåede Hørhaven, hvor vi overnattede.
Næste dag sejlede vi ind over Bavelse Sø i stille men overskyet vejr og ud på åen igen, 
med overnatning i Skelby.
3. dag sejlede vi i høj solskin til vi nåede Næstved.

Alt i alt kan jeg kun anbefale at tage på kanotur med sine børn/venner/kæreste m.m.
Tingene går langsomt, man sidder så hyggeligt og sludre 
og må i det hele taget tage tingene som de kommer. 
Suseåen, Tystrup Sø m.m. er et meget, meget smukt landskab at sejle i, med et yderst varieret landskab og hele tiden noget nyt at kigge på.
I like, og jeg liker også at komme hjem igen og blive skrubbet godt igennem;) 
 







4 kommentarer:

  1. det lyder rigtig hyggeligt. Jeg har altid godt kunnet tænke mig det!

    SvarSlet
  2. Åhhhh, det ser vildt lækkert ud. Trods regnvejr og det hele.
    Jeg har haft en dejlig sommer også, det ser jeres også ud til....
    Vi har også haft planer om kanotur på et tidspunkt, men det var en af de super regnefulde somre, så det blev aldrig til noget. Måske næste år :-)
    Kh Maria

    SvarSlet
  3. Så skønne billeder og "rejsebeskrivelse" fra min barndoms land - Susåen (uden "e") ;-) og Tystrup Bavelse søerne så fredfyldt en oplevelse. TAK

    SvarSlet