torsdag den 17. juni 2010

Retro camping






















Min mand, mine børnene, deres onkel og kusine, tager på campingtur i morgen fredag, og i den anledning har farmor været i gemmerne og fundet en kasse frem med udstyr fra dengang hendes drenge var små.
Den der nok var mest vild med "fundene" og som slet ikke skal med på turen, er selvfølgelig mig, som straks satte "guldet" i opvaskeren, da det er mindst 25 år siden det sidst har været i brug:)

















Jeg er bare vild med det hele. Se engang det orange/gule peber/salt sæt:)))
Den blomstrede dug, er forresten fra min mormor. Den passer da super ind i dette sætup. En gammel sag, jeg fik for et par år siden. Jeg tror den, denne sommer skal syes om, og ud og luftes som en nederdel, taske eller .....

















Æblet er også en favorit hos mig.




















Og jeg er vild med den historie der ligger bag en gammel Rice klassiker. Tænk engang, for over 30 år siden sad min mand, hans bror og søster og drak, og efter mærkerne at dømme, tyggede de vist også lidt i kanterne på disse krus, mens de sad og ventede på at maden blev varmet over det lille trangia




















Hvad jeg så skal lave,... ja jeg har igen en bod på et loppemarkedet med en sød veninde, og om aftenen kommer 3 gymnasieveninder til mad, drikke, fodbold og hygge:))))

14 kommentarer:

  1. For eit funn! Kjempe gøy.:)

    SvarSlet
  2. hej stine
    ja det er ren nostalgi,jeg har selv brugt da jeg var ung
    på camping. god tur knuzzzz

    SvarSlet
  3. Jeg tænkte også på, at der var "bidt" i kanten på krusene...herligt siger jeg bare, ting med historie kan ikke "købes for penge"

    SvarSlet
  4. Øj øj hvor er det sejt.
    Der må dækkes op på matchende klap-sammen campingbord ;))

    SvarSlet
  5. Arj hvor er det bare retro sjovt, på plastikmåden :D Fedt med sådan nogle gemte sager.

    SvarSlet
  6. Ja Hanne campingbordet har vi skam også lige fået fra Jakobs mormor, med laminat bordplade. Sccchhh, men det tager jeg jo med på loppemarkedet!!
    Stine:)

    SvarSlet
  7. Godmorgen Stine!

    UH, nogle lækre sager der kom frem fra gemmerne!!

    Min mormor og morfar havde det "stel" i deres sommerhus, blot i lysegul, lyseblå og turkis. Jeg må se om jeg kan finde det et sted for mindernes skyld!

    God weekend!

    Kh. Mette

    SvarSlet
  8. Hej Stine - hvor er det bare cool det retro plast... jeg er vild med farverne.. men ville simpelthen ikke få lov til at erhverve det til vores hjem.. måske vi skulle overveje en campingvogn? Men så var det kun pigerne og jeg - der tog afsted...

    De æggebærer minder mig om min spæde barndom... det er lidt sjovt. :-)

    God weekend fra C

    SvarSlet
  9. Hei Stine
    Herlig, herlig plastservise!!! Skikkelige skatter.Jeg fant makne eggeglass i fargene rosa, oransje og rødt for litt siden og ble så kry! Lekre farver sammen.
    Ha en fin helg!
    Hilsen Kaspara

    SvarSlet
  10. Det ser bare totalt camping hyggeligt ud! Min familie kan IKKE forstå at jeg bliver ved med at holde fast i et mini, gammelt campingbord fra da min moster var ung! Men hør lige her: Pladen er blomstret! Så hellere være fem personer ved et for lille bord, end et nyt fra Harald Nyborg!
    God weekend.
    Maria

    SvarSlet
  11. Jeg sidder her og trækker på smilebåndet af alle jeres skønne kommentarer. Retro camping billederne har hos de flest af os vist lige sendt os 25-30 år tilbage til en tid hvor vi sad omkring vakkelvorne og helt blomstrede campingborde, ikk´Maria (kirkeby), Iført kassebukser og kasserolle-frisure.
    Jeg bliver bare helt glad i låget når jeg åbner mine køkkenskabe for tiden og for øje på det kulørte plast...
    Stine:)
    P.S. tak for jeres dejlige kommentarer!

    SvarSlet
  12. Hej Stine. Hvor er det nogle herlige ting I har fundet ... håber loppemarkedet gik godt :D Og tusind tak for din kommentar inde på min blog for en lille måned siden (det er bare SÅ længe siden jeg sidst var på besøg her i blogland - pinligt!). Nå, men tak for fif om at huske hvor man har skrevet kommentar :D Vi ses i blogland... Venlige hilsener Bea :D

    SvarSlet
  13. Wow så fine ting - jeg får sterke minner fra min barndom men tror dessverre at min mor har kastet ut alt det fine brune og gule tupperwear jeg drakk og spise av for 30 år siden...sukk ja ja finner kanskje noe på loppemarket :)

    PS! Fin fin blog jeg legger deg til på min blogroll :)

    SvarSlet