torsdag den 26. april 2012

Hygge ...

... strømper til det hele:))
Gode at bruge i sofaen, med benene trukket op, ild i pejsen, varm te eller kaffe og strikke- eller hækletøj inde for rækkevidde. 
Klæ´r også en god bog.
Og står absolut knivskarpt til lidt fjernsyns-kiggeri på højlys dag;))


Strømperne er hæklet a la oldemor, bare ikke i firkanter, og i det lækreste Vidal Alpaca (baby alpaca) fra Hjertegarn, afsluttet med No. 1 neonkoral. 
Bliver en af mange opskrifter som udkommer til efteråret fra Politikens forlag.

31 kommentarer:

  1. Skønne farver og at man så lige kunne hækle tv-sokker var jeg ikke klar over.

    Er det en bog du udgiver via Politiken ? eller er der flere i sammen bog, altså forfattere ?

    Ønsker dig den bedste torsdag i denne uge.

    kh. Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er et sammenrend af forfattere.
      De sidste 3 år har Politikens Forlag hvert efterår udgivet opsamlingsbøger.
      I år udgiver de 2, hvor en meget stor del af modellerne er helt nyt design.
      Jeg har i alt lavet 12 nye opskrifter.
      Og heriblandt mine ny opfundne hæklede hygge-strømper:)

      God dag, Stine:)

      Slet
  2. Uhh hvor de ser hyggelige ud :0))

    Marianne :)

    SvarSlet
  3. Hvor er de lækre. Jeg har aldrig set hæklede strømper før :-) og hvor er det fint med neon kanten.
    Jeg glæder mig til at se nærmere på den bog når den udkommer.

    Kh Mette

    SvarSlet
  4. Nej hvor er de lækre.. Dem vil jeg lave NU.. ØV man skal vente såååå længe på opskriften.. Hvornår vil du tro de kommer i salg..
    Kh Camilla

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ved at bøgerne, 2 stk., udkommer august, september.
      Den ene bliver fyldt med sjaler, ponchoer m.m.
      Den anden med vanter, huer, strømper m.m.

      Slet
  5. Der findes opskrifter på hæklede strømper på Garnstudios hjemmeside som I kan printe ud gratis.
    www.garnstudio.com.

    Den opskrift jeg har lavet er bare meget mere simpel. Faktisk bare en tube, hvor der er taget ud til hælen.

    SvarSlet
  6. med så lækre strømper, springer jeg gerne sommeren over ;D

    SvarSlet
  7. Åh, der ser absolut lækre ud! <3

    SvarSlet
  8. Dem kan jeg li :-) Det er lige nogle som passer mig .)

    SvarSlet
  9. Åhhh hvor du dog kan, Stine.
    Det er rigtig skønne sager, du kreerer.
    Kh. Lene.

    SvarSlet
  10. Arrrh, men altså Stine, hvor jeg glæder mig til bøgerne. Jeg kan jo ikke stå for bøger med lækre billeder- jeg MÅ bare eje dem. Knus Heidi

    SvarSlet
  11. De bliver da et must... bliver svært at vente

    SvarSlet
  12. Jeg glæder mig nu endnu mere til efteråret, hvor er de fede!

    SvarSlet
  13. TIl efteråret, så lang tid kan vi da ikke vente:) Jeg er ved at lære at hækle, så nu kan du tro jeg glæder mig til efteråret, så vil jeg prøve kræfter med dem her, for hvor er de da flotte. Fed detalje med neon:)

    SvarSlet
  14. Jag vill inte heller vänta. Vill göra nu! Jättekul

    SvarSlet
  15. Den bog glæder jeg mig også rigtig meget til.
    Du må absolut have det fedeste job!

    SvarSlet
  16. Neeej, hvor er I alle sammen søde:))

    Jeg skal netop ind og aflevere dem.
    Mangler stadig 2 opskrifter til bøgerne, et par luffer mere og et sjal.
    Skal være færdigt senest mandag, så jeg har travlt.

    SvarSlet
  17. Wow hvor er de strømper altså fede, jeg anede ikke man kan hækle strømper, den bog må jeg eje. Du er simpelthen så superdygtig.

    SvarSlet
  18. Hvor er de bare flotte. Og især med den neonkant

    SvarSlet
  19. Seje strømper Stine! Må hellere øve i det der hækling, så jeg er klar når opskriften kommer ud :)

    SvarSlet
  20. Kjempefine strømper! :-D Jeg stiller meg også i køen for å kjøpe boka, gleder meg!

    SvarSlet
  21. For dælen hvor er det bare nogle lækre strømper!!

    SvarSlet
  22. Deilige strømper, riktig lekre! Liker den rosa detaljen :-)

    SvarSlet
  23. hvor er de bare fede:-) glæder mig rigtig meget til opskrifterne :-)

    SvarSlet
  24. hvor er de bare fede:-) glæder mig rigtig meget til opskrifterne :-)

    SvarSlet
  25. De er fede, hvad hedder helt præcis den bog hvor opskriften er i?
    :-) Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor finder jeg opskriften...???
      De er mega fede

      Slet
    2. Hvor finder jeg opskriften...???
      De er mega fede

      Slet