tirsdag den 26. november 2013

En lille favnfuld garnrester....


... i blandet uld og alpaca (fra Hjertegarn),
er endt som en vest til min søn Folke (8½ år).
Han har selv spurgt efter en vest, og var med til at vælge farverne
aubergine, grå, gul, mørkeblå, blå og turkis
ud fra reolen. 
Jeg er vild med den slags projekter, hvor hele og halve nøgler
garn, efter overvejelser og kompromisser, bliver
til noget fint og brugbart.
Som I nok kan regne ud, var der flest ngl i aubergine, 
nøjagtig 3½ ngl,
og mindre af de forskellige andre farver.
I eftermiddag prøver jeg lige at lokke ham til at stå model,
så I kan se den i brug:)



13 kommentarer:

  1. Den er bare så flot. Super måde at få brigt sine rester på :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak:))
      Jeg glæder mig rigtig meget til at han skal se den helt færdig.
      Han har sagt tak til mig, flere gange undervejs i processen:))

      Slet
  2. Super fin løsning. Kan godt lide de to vidt forskellige udtryk på henholdvis ryggen og forstykket, som så på en måde alligevel bliver til en helhed :)

    SvarSlet
  3. Ja, jeg synes selv, at det er super sjovt med den "overraskelse", der er i modellen.
    Forfra kommer Folke til at se pæn og nydelig ud, meeeen... når han så vender ryggen til, SÅ sker der
    ting og sager:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Og det er jo sådan det ofte er med børn i den alder ;-)

      Slet
  4. Den er simpelthen så sej.
    Jeg er vild med den spraglede ryg til den mere stille front :)

    SvarSlet
  5. Åh, det elsker jeg også, at sætte farver sammen og få brugt rester på en flot måde. Ofte passer resterne jo sammen da man har dte med at strikke i samme farve-/nuanceskala. Jeg er så endnu mere vild med den stribede ryg og den ensfarvede forside - et flot valg, det vil jeg lade mig inspirere af.

    SvarSlet
  6. Perfekt og nydelig fargekombinasjon :-)

    SvarSlet
  7. Nøj hvor er den sej.....købemønster??????:-)))

    SvarSlet
  8. Den er blevet super flot. Skønt at få nogle rester brugt. Håber han bliver rigtig glad for den.

    SvarSlet
  9. Hvor er den flot. Fedt med "overraskelsen" og dejligt at du også får tid til at strikke sådan "helt privat" :-)

    SvarSlet
  10. Hvor er den flot. Syntes det er helt fantastisk at Folke selv er med
    i hele forløbet.....håber han stiller op som model :)

    SvarSlet