torsdag den 7. november 2013

Overspringshandling


Det var slet, slet ikke hækling og leg med farver,
jeg skulle have brugt min eftermiddag og aften på i går.
Der var andre ting, opgaver, som var absolut vigtigere, at få færdige. 
Men jeg kunne ikke lade være.
Slet, slet ikke:)
Jeg blev ligesom draget hen til hylden med garn.
Og da først opskriften på den Afrikanske blomst, lå lagret i min hukommelse, kunne jeg ikke stoppe. 
Jeg måtte lige prøve en farvekombination mere, 
og en til, og en til....
Selvfølgelig skulle der lige laves lektier med ungerne, 
spises aftensmad, læses Harry Potter og
kysses godnat, .... 
man da så det var gjort
var jeg hooked igen, bogstaveligt talt.
Jeg nåede at hækle 10 blomster helt færdige
og 16 blomster til og med 2. sidste omgang.
Hvor mange jeg helt skal bruge ved jeg ikke endnu.
Hvad det helt skal ende med, ved jeg ikke endnu
Men at der skal hæftes en hulens masse ender, DET ved jeg;)
Kombinationen af farverne er jeg vild med.
Specielt den messing i kombination med den mintgrønne.
For at få lidt "ro på", 
har jeg valgt at afslutte alle blomsterne ens, 
nemlig med en råhvid og herefter koksgrå omgang. 
Blomsterne skal, når de engang er færdige allesammen, 
hækles sammen med koksgrå





19 kommentarer:

  1. En herlig farve-bombe på en grå dag :)

    SvarSlet
  2. Nej hvor er de fine. Er det din opskrift eller kan man finde den et sted?

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Anne Dorthe

      Tak for i dag, super hyggeligt:))

      Og nej, det er ikke en blomst/sekskant jeg har fundet på. Den Afrikanske blomst findes derude;)

      Slet
  3. De er godtnok fine, Stine. :0)
    Kh. Lene.

    SvarSlet
  4. uh hvor er de bare fine og farverne er simpelthen skønne....venter spændt på at se hvad det bliver til :)

    SvarSlet
  5. Det kan jeg godt forstå, for det ser hyggeligt ud. Og dejlige farver. Glæder mig til at se, hvad det ender med. Jeg tror også vi skal give plads til overspringshandlingerne ind i mellem. Det er jo dem der giver glæde til sindet :)

    SvarSlet
  6. Dejligt med oversprings handlinger, især når man er hooket :-)
    Hyggeligt ser det ud :-)

    SvarSlet
  7. De er smukke Stine og at du bruger de to farver som afslutning giver også en fin ensartet og gennemtænkt kant synes jeg.
    Jeg kan også godt lide de afrikanske blomster, men lige pt er jeg ikke i humør til den slags små nusse ting. Jeg strikker nederdel og trævler op igen... så det tager lang tid, men jeg vil også have de blomster lavet, kan jeg se på dine billeder.

    God dag /aften til dig, håber du når dine hængepartier fra igår.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  8. Så fine heklablomster! Flotte farger!! :-)

    SvarSlet
  9. Hvor er de bare skønne. Elsker farverne.

    SvarSlet
  10. Det er da en overspringshandling, der er til at forstå :) Jeg havde endelig købt mig en hæklenål og noget garn for at få det lært... og så glemte jeg det hele i Sverige. Stort suk... Nu er jeg dobbelt så ærgelig når jeg ser dine billeder.

    SvarSlet
  11. Hold da op … det ser vildt godt ud. Den blomst er virkelig god og jeg elsker alle farverne.
    "overspringshandlinger" …
    jo, jo dem kender jeg godt ;o) men, det er vel ikke så slemt, når det er den her slags.

    SvarSlet
  12. En af de pæneste overspringshandlinger jeg har set!!

    Knus Karen Marie

    SvarSlet
  13. Flotte blomster. Hvad slags garn har du brugt. Jeg har en del bomuldsgarn, kan det bruges?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan du tro. Det er rester bomuldsgarn og bomuld/acryl til hæklenål nr. 2½:)

      Slet
  14. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  15. Uhhh de er så fine :) ... Jeg er vild med at du afslutter med hvid og den grå på dem alle :) ❤

    SvarSlet
  16. Tak fordi du deler din smukke overspringshandling med os Stine, jeg fik et akut behov for at lære de afrikanske blomster bedre at kende :-))

    SvarSlet