torsdag den 14. november 2013

Mine kursister...


... på mit FOF-mandag-aftenhold er myreflittige
og dybt koncentreret. Det er super hyggeligt og
jeg bliver så glad, når de kommer fra gang til gang og har
øvet sig på det de lærte sidst og glad viser det frem.
Eller, at det de har lært af mig, 
har gjort at de godt har turde give sig i kast med noget nyt:))
Ja, så bliver jeg stolt på deres og egne vegne.

De har nu arbejdet med at hækle foran, bagved og om begge maskelænker og se forskellen på dette og hvor forskellige strukturerne syner.
De har at tage ind og ud,
 og nogen har også nået at hækle rundt og lært hvordan man skifter garn, så man får nogle fine overgange. 
De har hæklet Grannys, alm. og på 2 sider og 
a la Log Cabin. 
Flere er ved at få vist, hvordan firkanterne hækles sammen.
De har hæklet blomster i flere lag, foruden den Afrikanske blomst
og andre variationer.
Næste og sidste gang bliver mandag d. 25. november, 
og hvad vi skal arbejde med den aften, 
er stadig noget jeg går og overvejer.

Måske du har en idé til et emne???





7 kommentarer:

  1. Kan man hækle noget småt julepynt? Eks hjerter/kræmmerhuse eller lign.

    SvarSlet
  2. Det er også altid hyggeligt at lære noget nyt håndarbejde i flok, synes jeg :-)
    Kh Christina

    SvarSlet
  3. jeg stemmer også i med julepynt, måske små hæklede julesokker (der er jo mulighed for farveskift og andre ting, som kursisterne har lært)

    SvarSlet
  4. Jeg stemmer også på julepynt. Der kan jo laves hjerter, flettede hjerter, sokker, nisser og små klokker. Det er vist kun dig der kan stoppe ideerne :)) Det må bestemt være dejligt at kunne komme hos dig over flere uger og få styr på alle de små finesser indenfor hækleriets kunst. Vi talte netop i strikkeklubben idag om at nogen kunne undre sig over at man bruger 5 pinde til strømper, eller i det hele taget kan strikke/hækle, så hvor er jeg glad for at du gør en forskel, så også andre kan lærer at være kreativ.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  5. Glæder mig til næste gang og sender dig en ide på mail ... skal lige finde ud af hvad jeg ku tænke mig du skal lære mig :-)

    SvarSlet