tirsdag den 12. januar 2010

Garnrester


Jeg er glad for garnrester. Faktisk elsker jeg at sidde med en kurv/pose/kasse med alverdens rester, som et eller andet sted ikke kan bruges, men som jeg alligevel bryder min hjerne med at finde på at bruge til et eller andet. Det kan være store som små ting, tæpper, trøjer, tørklæder m.m.




Pynte-tørklædet på billedet er lavet af et enkelt ngl garn fra Garnstudio, som jeg havde til overs fra en bluse. Garnet hedder Muskat Soft (fv 05). Garnet har lange farveskift som gør, at det ser ud som om jeg har brugt flere forskellige farver, hvilket du jo også kan gøre.
Det er super nemt at lave, og kan lyse op omkring halsen på enhver.
Inspirationen til tørklædet fik jeg fra et billede jeg så på Flickr for længe siden, så jeg kan desværre ikke huske hvem der havde lavet et ligende.

Men jeg har til gengæld har jeg lavet en hurtig opskrift til dig:



Du skal bruge et ngl garn og en tilhørende hæklenål.

* 4 lm, som samles til en ring med en km.

1. omg: 1 lm, omkring ringen og opslagstråden hækles 8 fm, slut med km hen til lm.

2. omg: 1 m, 2 fm i hver fm = 16 fm, slut med en km hen til lm.

Herefter hækles 7 lm lige op *, gentag fra * til * til tørklædet har den ønskede længde.

Bryd garnet og hæft ender.

God fornøjelse :)

6 kommentarer:

  1. Sikke fint tørklæde. Du er så dygtig en hækler :)

    SvarSlet
  2. En fin lille ide - tak for opskriften :-)

    SvarSlet
  3. Rigtig rigtig fint er det :-)

    SvarSlet
  4. Hold da op hvor er det fint.
    Og en rigtig god ide.

    Hilsen Gitte

    SvarSlet
  5. Fed ide, til en som mig der elsker tørklæder, her er noget nyt !!

    SvarSlet