søndag den 5. februar 2012

Min datter strikkede...

... ikke bare 1, men hele 2 af disse hårbånd fredag/lørdag.
Eskimo fra Garnstudio og på nr. 9....
Det ene beholdt hun selv og tog på i morges ud til morgen-fødselsdags-for-håndboldholdet-før-vi-skal-spille-kamp-brunch, 
hvor fødselaren fik det andet i gave.
Jeg er sikker på, at modtageren blev glad, da hun pakkede op, og jeg er simpelthen SÅ stolt over at Selma (12½ år), gider at bruge tid på at strikke en gave til en veninde. Det ville være noget nemmere at købe en lille ting.
Selma strikker stadig kun ret. For det første er det yderst velegnet til disse hårbånd, da den teknik, gør at de ikke ruller.
Men det er mig også magtpåliggende ikke i bar iver, at lære hende for mange teknikker, så hun mister modet.
(Lærte hende dog at lukke af i går)
I stedet for, får hun en oplevelse af succes, med at få nogle, og yderst brugbare ting, færdige.
Og se lige hvor fint og jævnt det er.....:))

10 kommentarer:

  1. Der skal man være stolt ! Dejligt næste generation er på banen. Lur mig om det ikke bliver den bedste gave der pakkes op. For en gave gennem hjertet ud til hånden er meget dyrebar for giver og modtager :)

    SvarSlet
  2. Flot. Og fantastisk, at hun er en af dem, der gider i den mediekultur, som de unge lever i idag!:-)

    SvarSlet
  3. Hvor er det fedt...forstår godt du er stolt af hende både fordi hun gider strikke men også fordi hun gider strikke noget til andre...god søndag til dig!

    SvarSlet
  4. Hvor er hun dog dygtig, du må være så stolt af hende. Jeg bliver også så glad, når jeg ser unge piger i garnbutikkerne, det er skønt at nogen fortsætter håndværket, når vi andre ikke kan mere. Selv har jeg kun drenge, så jeg har ikke nogen at videregive det til.

    SvarSlet
  5. Hvor er det fint!
    Jeg kan godt forstå, at du er super stolt af hende!
    Jeg har et par elever, hvor sådanne hårbånd er i høj kurs, men de kan ikke selv strikke dem, selvom de er ældre end din datter. Det er det bedsteforældrene, der er i gang.

    SvarSlet
  6. Det er godt nok flot! Synes virkelig mange børn mangler den vedholdenhed, når man har dem i håndarbejdstimerne, så det er en god evne du har givet din pige der. Børn lærer jo af deres forældre, så når de kan se mor bruge tid, på den måde, så er de også mere tilbøjelige til selv at gøre det.

    SvarSlet
  7. Tak for jeres skønne kommentarer

    Ja, det glæder mig altid når de unge får øjnene op for et håndværk,
    og se dem, når de oplever en glæde ved at kunne nogle teknikker og at skabe nogle ting.
    Vi gamle må bare klø på, for at det også er interessant for generationerne ud i fremtiden:))

    SvarSlet
  8. Hvor fint, så bli'r man glad...jeg har strikket med en 5.klasse - pigerne for et par år siden...de er skisme hurtige,når de vil :-)

    SvarSlet
  9. Jeg synes det er HELT rigtigt tænkt at starte med ret - det kan tage lang tid at komme videre - jeg kender det selv! :)
    Jeg synes også det er sejt! Nu handler det bare om at blive ved og ved og ved :)

    God søndag!

    Kh. Jenny

    SvarSlet
  10. Det kan jeg godt forstå du er stolt over - og den gave skal nok vække glæde :o)
    Hilsen Mona

    SvarSlet